Tijdens vakantie in Frankrijk (Aude) kwamen wij deze twee orchissen (?) tegen. Ik kan niet vinden welke dit zijn. Overigens kwamen we de eerste, die met die lange lippen, later ook in de Auvergne tegen.
Kan iemand mij helpen?
Hulp gezocht
Moderator: Michiel Janssen
-
J. Essink
Re: Hulp gezocht
Peve,
je hebt de plaatjes vergeten en dan is het moeilijk.
groet,
Jan
je hebt de plaatjes vergeten en dan is het moeilijk.
groet,
Jan
Er was iets niet goed gegaan bij mijn vorige bericht. Hier volgt een tweede poging.
Tijdens onze vakantie in de Aude stuitten wij op een tweetal orchideen die wij ondanks een zoektocht niet thuis kunnen brengen. De orchidee op de foto aude1/2 zijn we overigens later ook in de Auvergne tegen gekomen.
Kan iemand ons helpen?
Tijdens onze vakantie in de Aude stuitten wij op een tweetal orchideen die wij ondanks een zoektocht niet thuis kunnen brengen. De orchidee op de foto aude1/2 zijn we overigens later ook in de Auvergne tegen gekomen.
Kan iemand ons helpen?
- Bijlagen
-
- aude3.jpg (568.59 KiB) 6546 keer bekeken
-
- aude2.jpg (470.79 KiB) 6546 keer bekeken
-
- aude1.jpg (580.29 KiB) 6541 keer bekeken
Beste Peve,
De eerste is geen orchidee maar een orobanche, wel een leuke vondst overigens. de tweede is een Himantoglossum hircinum ofwel bokkenorchis.
Groetjes,
Dirk.
De eerste is geen orchidee maar een orobanche, wel een leuke vondst overigens. de tweede is een Himantoglossum hircinum ofwel bokkenorchis.
Groetjes,
Dirk.
Zie http://s63.photobucket.com/albums/h123/Dirk80/ voor mijn (orchidee)foto's.
Beste Dirk,
Hatelijk bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu waarom de geur me zo bekend voor kwam. De orchidee ruikt echt naar een bok.
vr. gr.
Piet
Hatelijk bedankt voor je reactie. Ik begrijp nu waarom de geur me zo bekend voor kwam. De orchidee ruikt echt naar een bok.
vr. gr.
Piet