Hondskruid

Forum onderdeel dat zich expliciet richt op fotografie

Moderator: Michiel Janssen

Frans IJsselstijn

Hondskruid

Berichtdoor Frans IJsselstijn » za jul 13, 2019 7:01 pm

Beste mensen

Graag jullie reactie
20190713_185350.jpg
20190713_185350.jpg (517.71 KiB) 406 keer bekeken

Hondskruid
Toestel op automatisch
Digitale zoom camera
ISO 50 1/100

djasse

Re: Hondskruid

Berichtdoor djasse » ma okt 07, 2019 10:43 am

Hoi Frans

Ik was wat aan het rondstruinen en zag jouw plaatsing van deze foto. Ik veronderstel dat je bedoelt graag een reactie te hebben op het fotografisch aspect van de foto (gezien het onderwerp).
Ik zie dat je geen scherptediepte heb vermeld, ook al omdat je camera op automatisch stond? Dat is nu net één van de punten die ik wil aanhalen. Je hebt een te hoge scherptediepte ingezet (bijna de hel
277.JPG
277.JPG (468.4 KiB) 60 keer bekeken
e bloemaar is min of meer scherp, ok) en daardoor is de achtergrond ook te veel in beeld gebracht.Daardoor wordr het flink rommelig achter de bloem. Een tweede punt dat ik zou willen aanhalen is de stand, de positie van je camera. Beter is om je op de hoogte te houden van de bloem (op de knieën, plat op de buik na zorgvuldig de vegetatie te inspecteren mbt vegetatiebeschadiging!) en een kleine scherptediepte te hanteren (klein f-getal). Let op: hoe dichter bij het onderwerp, hoe kleiner de scherptediepte... en daardoor kan je wat spelen met een al of niet, min of meer interessante, wazige achtergrond.
De foto hierbij heeft ook zijn foutjes, de scherptediepte mocht hier iets meer zijn, de achtergrond is wat te egaal. Maar 'tis maar een voorbeeld. ook van een anacamptis...
Groetjes!
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...

Terug naar “Fotografie”