Foto 1: Orchis conica? Vindplaats Giari de Gesturi in Sardinië, april 2017
Foto 2: Orchis laxiflora? Vindplaast Arzachena La Prisgiona Sardinië april 2017
Foto 3: Orchis longicornu? Vindplaast Orgosolo Sardinië april 2017 :hHier stonden verschillende kleuren samen; en de laatste in Sorgono, Biru e Concas Sardinië april 2017.
Bedankt op voorhand voor de reacties.
Marc Laceur
Zijn deze juist benoemd?
Moderator: Michiel Janssen
Re: Zijn deze juist benoemd?
Anacamptis (Orchis) laxiflora is juist.
Anacamptis (Orchis) longicornu ook juist.
De drie soorten komen alle drie voor op het eiland. Dus Orchis (Neotinea) conica is een moeillijke. Hij heeft groen in de helm, dus het is geen Anacamptis tridentata. Blijft over: Neotinea lactea. Die heeft ook groene aderen in sepalen. Delforge zegt: De lip van conica is "flat to concave" (concave is hol) en van lactea heeft de lip een knik (kink) naar beneden. En dat lijkt me hier het geval, dus ik denk aan Neotinea lactea.
Anacamptis (Orchis) longicornu ook juist.
De drie soorten komen alle drie voor op het eiland. Dus Orchis (Neotinea) conica is een moeillijke. Hij heeft groen in de helm, dus het is geen Anacamptis tridentata. Blijft over: Neotinea lactea. Die heeft ook groene aderen in sepalen. Delforge zegt: De lip van conica is "flat to concave" (concave is hol) en van lactea heeft de lip een knik (kink) naar beneden. En dat lijkt me hier het geval, dus ik denk aan Neotinea lactea.
Gerrit Eijkelenboom.
Re: Zijn deze juist benoemd?
Bedankt voor de info