Dit is mijn eerste post hier dus als er dingen anders moeten, hoor ik het graag! Ik ben onlangs op reis geweest in Georgië en heb daar flink wat orchideeën gezien! Een aantal heb ik snel kunnen determineren, maar over sommige twijfel ik nog, ook omdat ik zelf niet over literatuur beschik (van die regio, zoals D. euxina en D. urvilleana) . Hier wat links naar foto's van de planten waar ik wat hulp bij zou kunnen gebruiken. Sorry als het steeds dezelfde soort is (ik heb nog meer foto's...)
Alle foto's van Georgie zijn genomen tussen 25 juni en 14 juliu (Borjomi -> Svaneti -> Lagodekhi). De twee Griekse zijn van 9 april dit jaar.
1) ??? alpenweide Lagodekhi (noordoost Georgie); minstens 2000m boven zeeniveau

2) Dactylorhiza ??? moerassige alpenweide Lagodekhi (noordoost Georgie); minstens 2000m

3) Epipactis helleborine? Loofbos Lagodekhi (noordoost Georgie); minstens 500m
4) Orchis mascula? alpenweide Lagodekhi (noordoost Georgie); minstens 2000m

5) Dactylorhiza fuchsii? Naaldbos Svaneti (noordwest Georgie); minstens 1500m

6) Dactylorhiza ??? (geen vlekken op bladeren) alpenweide Svaneti (noordwest Georgie); minstens 2000m

7) Dactylorhiza ??? (vlekken op bladeren, puntige middenlob) boomgrens Svaneti (noordwest Georgie); minstens 1800m
8) Dactylorhiza ??? (zelfde as 7?) boomgrens Svaneti (noordwest Georgie); minstens 1800m

9) Dactylorhiza ??? (vlekken op bladeren, 3 lobben) alpenweide Borjomi (centraal Georgie); minstens 2000m
10) Dactylorhiza ??? (geen vlekken op bladeren, 1 lob) alpenweide Borjomi (centraal Georgie); minstens 2000m

11) Dactylorhiza ??? alpenweide Borjomi (centraal Georgie); minstens 2000m

12) Platanthera bifolia? Boomgrens Svaneti (noordwest Georgie); minstens 1800m

Dan nog twee uit Griekenland:
13) Ophrys ??? Ymittos (berg naast Athene) op een open/ bestruikte helling met dennen.

13) Ophrys ??? Ymittos (berg naast Athene) op een open/ bestruikte helling met dennen.

Bedankt!