verbeteringen / suggesties forum WEO

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Meijrink
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 4:50 pm
Locatie: Hijum
Contacteer:

verbeteringen / suggesties forum WEO

Bericht door Mark Meijrink »

Beste forumgebruiker(s),

komend weekend gaan de forumbeheerder en Eric Hartgers de koppen even bij elkaar steken om forumgerelateerde zaken te regelen. Zo wordt Eric beter bekend gemaakt met hoe alles achter de schermen loopt. Want dit is, ondanks het digitale tijdperk, gewoon hand(matig)werk. Denk aan behandelen aanmeldingen, rechten toekennen etc.

Een mooi moment om eens te vragen naar eventuele verbeterpunten en suggesties. Deze kunnen we dan gelijk meenemen.

Wat kan niet?
- alles geautomatiseerd afhandelen, d.w.z. aanmeldingen en rechten toe kennen.

Links openen in een nieuw venster
- Ik zag dat Peter Wijn een suggestie had die nog op de plank lag. @Peter we gaan dit aanpassen.

M.v.gr Mark & Eric
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: verbeteringen / suggesties forum WEO

Bericht door peter wijn »

fijn, succes

Over externe links gesproken.
Is het misschien iets om een gestructureerde plek te maken waar links kunnen worden verzameld naar andere websites met informatie? Voorzien van een korte toelichting waarom de site interessant is?

ivm de uitvinding van het wiel.

Misschien is een sticky op een forumitem in een al genoeg? Al kan ik me voorstellen dat het handig is om dit per gebied of categorie te groeperen. Ik kan me voorstellen dat dit ook al elders is gedaan, en dat een sticky naar een andere site volstaat. (als die dan maar in een nieuw venster opent :) ).

voorbeeldje:
http://orchidees.provence.free.fr/
Onderwerp: Provence (Frankrijk), met name Var, overzicht.
Bruikbaar voor: globale oriëntatie regiodekkend en jaarrond.
Toelichting: Voor het district Var kaartjes met km-hok informatie.
Overzicht van orchideen in de provence.
Met fiches met basale informatie over de orchideeën
Laatst bijgewerkt: Op 25-3-2013 was de laatste datum bijgewerkt 5 mei 2012
Taal: frans

En dan als't kan bij te houden dmv 'wijzig'
(ik doel zeker niet op de duizenden sites met foto's)
Gebruikersavatar
Mark Meijrink
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 4:50 pm
Locatie: Hijum
Contacteer:

Re: verbeteringen / suggesties forum WEO

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Peter,

dat kan zeker. Maar dezelfde link staat ook al in het overzicht op de website. Ik wil het ook best op het forum plaatsen, maar dan moet het wel een meerwaarde hebben, en het liefst volgens een structureerde opzet (jij doet een heel goede voorzet) weergegeven worden. Mijn ervaring is dat de meeste forumgebruikers wel links willen delen maar verwachten dat de forumbeheerders dit dan weer in een format gieten. Ik zou willen voorkomen dat het een plek wordt een linkjes te plempen.

Sowieso moet het overzicht, zij het op het forum, website of beiden geactualiseerd worden. Veel links zijn verlopen en daarnaast is er zoveel bijgekomen. We gaan ermee aan de slag.

M.v.gr. Mark
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: verbeteringen / suggesties forum WEO

Bericht door peter wijn »

mocht het er van gaan komen.
dit soort werk kun je als je wilt wel aan mij uitbesteden. links langs lopen en kijken wat je er nog aan zou kunnen hebben. doe ik hier ook eens iets nuttigs.


(hihi, ik wist het wel :)... sinds aanmelding ben ik niet meer langs de voordeur binnengekomen, maar altijd door het raam geklommen, vandaar.)
Gebruikersavatar
Mark Meijrink
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 4:50 pm
Locatie: Hijum
Contacteer:

Re: verbeteringen / suggesties forum WEO

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Peter,

dank voor je PB' tje. Dat aanbod neem ik graag aan. Stuur je me een opzetje voor de nieuwe links?

M.v.gr. Mark
Plaats reactie