Beste mensen,
In Frankrijk zagen wij, tussen vele 10-tallen normale Limodorum abortivum twee hele bleke exemplaren. Ik vroeg mij af of dit (bij deze soort) een bekend verschijnsel is, ik had het in ieder geval nog nooit eerder gezien.
Met vriendelijke groeten, Bert.
Bleke aspergeorchis
Moderator: Michiel Janssen
Bleke aspergeorchis
- Bijlagen
-
- asperge1.jpg (73.96 KiB) 5063 keer bekeken
-
- asperge2.jpg (34.55 KiB) 5063 keer bekeken
Re: Bleke aspergeorchis
Hoi Bert,
ik kan me een verhaal herinneren (ik geloof van Jan of Jos?) dat ze dit ook gezien hadden.
Overigens missen deze planten pigment, maar hebben ze wel bladgroen. Deze planten zijn dan ook niet alleen afhankelijk van de symbiose met schimmels.
gr. Mark
ik kan me een verhaal herinneren (ik geloof van Jan of Jos?) dat ze dit ook gezien hadden.
Overigens missen deze planten pigment, maar hebben ze wel bladgroen. Deze planten zijn dan ook niet alleen afhankelijk van de symbiose met schimmels.
gr. Mark
Bert,
Komt inderdaad nog voor. Zie het onderwerp 'Groene limodorum' door ons geplaatst op dit forum op 7 december 2010. Mark heeft daar een heel omstandige uitleg gegeven hoe het komt dat een dergelijk fenomeen voorkomt. Ook Jan heeft me toen persoonlijk bevestigd zo'n groene aspergeorchissen al verschillende malen te hebben waargenomen.
Groetjes
Frans
Komt inderdaad nog voor. Zie het onderwerp 'Groene limodorum' door ons geplaatst op dit forum op 7 december 2010. Mark heeft daar een heel omstandige uitleg gegeven hoe het komt dat een dergelijk fenomeen voorkomt. Ook Jan heeft me toen persoonlijk bevestigd zo'n groene aspergeorchissen al verschillende malen te hebben waargenomen.
Groetjes
Frans
Bedankt Frans en Mark voor jullie reacties! Dat item op het forum waar Frans naar verwijst gaat inderdaad over hetzelfde verschijnsel met een uitgebreide toelichting door Mark.