Dag beste mensen,
Kreeg als tip dat hier erg veel kennis is.
Ben onervaren met determinatie en heb niet het meest toegankelijke materiaal met Elseviers Orchideeëngids.
We waren op Kreta, Mirtos bij Ierapetra aan de zuidkust, en troffen daar een aantal orchideeën aan, allemaal op schrale kalkbodem.
<200 m hoogte
hier een eerste en de bloem
Zelf heb ik geen enkel idee... :(
Als jullie het leuk vinden, cq niet heel erg, dan heb ik er nog een heleboel... :), stuk of 10 uit de Cevennen, Kreta en de Provence.
Ik kreeg de tip om dit boek aan te schaffen
"Guide des Orchidées d’ Europe, d’ Afrique du Nord et du Proche-Orient 3e editie volledig herzien en bijgewerkt; Pierre Delforge"
Of heb je als beginner meer aan een ander boek? Zoals Helmut Baumann, Siegfried Künkele en Richard Lorenz? Ik hoop enige zelfstandigheid te ontwikkelen, maar ik sta er nog ver van bij de lastiger soorten dan de hondswortel.
Hartelijke dank natuurlijk
welke? Kreta... Anacamptis fragrans!
Moderator: Michiel Janssen
- peter wijn
welke? Kreta... Anacamptis fragrans!
- Bijlagen
-
- PW20110430_112906.jpg (83.98 KiB) 6375 keer bekeken
Laatst gewijzigd door peter wijn op do jul 14, 2011 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Meijrink
- Contacteer:
Re: welke? Kreta
Dag Peter,
welkom op het forum. Het betreft hier Anacamptis fragransd die afgebeeld zijn op je foto's. Ik denk dat niemand het erg vind als je meer foto's plaatst. Sterker nog ik denk dat heel veel mensen het leuk vinden wanneer nog een paar van je foto's hier plaatst.
M.v.gr. Mark
welkom op het forum. Het betreft hier Anacamptis fragransd die afgebeeld zijn op je foto's. Ik denk dat niemand het erg vind als je meer foto's plaatst. Sterker nog ik denk dat heel veel mensen het leuk vinden wanneer nog een paar van je foto's hier plaatst.
M.v.gr. Mark
Mark & Mark Orchids
http://www.wix.com/orchis/markandmarkorchids
http://www.wix.com/orchis/markandmarkorchids
-
Jan Essink
Moi Peter,
het ligt er een beetje aan in welke taal je een boek wilt hebben. Baumann enz is in het Duits, Delforge heeft er een in het Frans of een in het Engels. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Delforge.
groet,
Jan
het ligt er een beetje aan in welke taal je een boek wilt hebben. Baumann enz is in het Duits, Delforge heeft er een in het Frans of een in het Engels. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Delforge.
groet,
Jan
- peter wijn
Dank mensen,
Hee, familie van de hondswortel.
Elsevier beschrijft deze niet, zo te zien.
Hee, familie van de hondswortel.
Elsevier beschrijft deze niet, zo te zien.
-
Jan Essink
Moi Peter,
Dat is een oude gids uit 1969, (vertaald door de oprichter van de WEO wijlen Harry van Bruggen) maar op pagina 82 van deze gids staat Orchis coriophora subsp. fragrans,
Nu is niet zo lang geleden de naam Orchis bij deze soort veranderd in Anacamptis.
Ik zet er ook een foto van mij bij van fragrans
Als je wat meer van deze facinerende plantengroep wilt weten kom dan eens vrijblijvend naar een van de bijeenkomsten van de WEO.
De eerst volgende is op 17 september a.s.
Tijdens deze bijeenkomst kan je ook je probleemfoto's meebrengen om aan de aanwezigen te vragen of zij er een naam aan kunnen plakken.
Lukt niet altijd.
groet,
Jan
Dat is een oude gids uit 1969, (vertaald door de oprichter van de WEO wijlen Harry van Bruggen) maar op pagina 82 van deze gids staat Orchis coriophora subsp. fragrans,
Nu is niet zo lang geleden de naam Orchis bij deze soort veranderd in Anacamptis.
Ik zet er ook een foto van mij bij van fragrans
Als je wat meer van deze facinerende plantengroep wilt weten kom dan eens vrijblijvend naar een van de bijeenkomsten van de WEO.
De eerst volgende is op 17 september a.s.
Tijdens deze bijeenkomst kan je ook je probleemfoto's meebrengen om aan de aanwezigen te vragen of zij er een naam aan kunnen plakken.
Lukt niet altijd.
groet,
Jan