Anacamptis coriophora ?

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

F. Thys

Re: Anacamptis coriophora ?

Bericht door F. Thys »

Ignace,

Knap dat u het artikel van Galan Cela via Google gevonden hebt! Het dateert evenwel van 1986 en geeft weer welke orchideeënsoorten op dat ogenblik in de provincie Burgos gedetermineerd zijn. Daarna zijn er evenwel nog soorten vastgesteld, vooral door Delforge maar ook door Kreutz. Delforge geeft geen kaartjes van vindplaatsen, maar in het artikel van 'Les Naturalistes Belges' dat ik voorheen al geciteerd heb, geeft hij wel het 1 x 1 km hok van 262 vindplaatsen met opgave van wat hij daar gevonden heeft. Mits over een goede stafkaart te beschikken van 1:50.000 en wat gezond verstand zijn behoorlijk wat van die vindplaatsen terug te vinden. In de buurt van Garganchon zijn nog een aantal interessante plaatsen vooral tussen Pradoluengo en Ezcaray. Moest je de bedoeling hebben er volgend jaar terug naartoe te gaan, verwittig me dan ruim vooraf via de emailknop. Dan bezorg ik je wel enkele vindplaatsen. Ik maak mettertijd wel een volledig verslag van deze reis, maar dat is wel enkel bestemd voor leden van WEO of SEMO.

Hartelijke groeten

Frans
djasse

Bericht door djasse »

Hoi

Ja ik denk er wel aan volgend jaar eens dit gebied 'deftig' aan te pakken. Ook voor mijn andere interesses (heb daar nu sporen van otter en das, wilde kat en waarschijnlijk ook wolf gezien) moet ik daar zeker nog eens terug.
Ik geef je een seintje, bedankt alvast.
Groet,
ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Jan Essink

Bericht door Jan Essink »

djasse schreef:Frans,

Staan er in de Delforgegids voor Europa, Noord-Afrika,.. iedere keer verspreidingskaartjes vermeld bij elke soort?
Bedankt voor de respons, aan iedereen trouwens!
Ignace (een enthousiast maar cfr jullie klein amateurke...)

Helaas doet Delforge dat niet, heeft hij er ook te weinig ruimte voor. In de nieuwe boeken van Kreutz zal je ze terug vinden. Het worden 5 delen met ruim 1000!! soorten en met 6000!! foto's erin. Moet iets prachtig worden. Verwachte uitgifte tenminste 2011, maar misschien nog later, want hij vertelde me deze week dat hij pas 500 holotypes heeft nagezocht en wij hebben nog 2 (4) soorten voor hem die nog naamloos zijn.

groet,

Jan
Plaats reactie