Welke orchidee.??
Moderator: Michiel Janssen
Welke orchidee.??
Ik begin maar met de vraag of ik hier een linkje mag plaatsen naar een fotosite van iemand die foto`s heeft gemaakt van volgens mij 2 soorten orchideeën in Drenthe of is het handiger dat de foto`s hier komen te staan.
Zoals je dus al begrijpt, ik beschik niet over de foto`s, ik weet wel de plaats waar ze staan en door de nieuwsgierigheid van mijn kant om precies te weten wat het zijn, zijn er enige tijd terug foto`s gemaakt.
Ik hoor graag van je/jullie.
Zoals je dus al begrijpt, ik beschik niet over de foto`s, ik weet wel de plaats waar ze staan en door de nieuwsgierigheid van mijn kant om precies te weten wat het zijn, zijn er enige tijd terug foto`s gemaakt.
Ik hoor graag van je/jullie.
- Jos Lammers
Re: Welke orchidee.??
Ina,
Een link plaatsen lijkt me geen probleem.
Ik ben benieuwd.
Jos
Een link plaatsen lijkt me geen probleem.
Ik ben benieuwd.
Jos
Nou als Jos het zegt ;-)
Hierbij de link http://www.marmein.nl/2010/06/23/orchideeen-weelde/
er zijn ook nog foto`s van de bladeren, maar daar moet ik Marjon voor aan de mouw maar van foto 5 en 6 weet ik zeker dat ze gevlekt waren.
Foto 1 en 2 zijn inmiddels uitgebloed, zaterdag 3 juli langs gefietst, foto 5 en 6 moesten nog verder in bloei schieten.
Ik hoop dat er nu voldoende info is en anders hoor ik het wel.
Bedankt alvast.
Hierbij de link http://www.marmein.nl/2010/06/23/orchideeen-weelde/
er zijn ook nog foto`s van de bladeren, maar daar moet ik Marjon voor aan de mouw maar van foto 5 en 6 weet ik zeker dat ze gevlekt waren.
Foto 1 en 2 zijn inmiddels uitgebloed, zaterdag 3 juli langs gefietst, foto 5 en 6 moesten nog verder in bloei schieten.
Ik hoop dat er nu voldoende info is en anders hoor ik het wel.
Bedankt alvast.
- Hans Dekker
Hallo,
Volgens mij ken ik deze berm. Het gaat om een fietspad ten zuiden van Hoogeveen. Daar staan inderdaad een paar fuchsii’s en een vreemde populatie praetermissa’s. Dit jaar ben ik niet wezen kijken, want ik zat in de Alpen. Nu zullen ze ongetwijfeld uitgebloeid zijn. En … mooie foto’s!!
Hans Dekker
Volgens mij ken ik deze berm. Het gaat om een fietspad ten zuiden van Hoogeveen. Daar staan inderdaad een paar fuchsii’s en een vreemde populatie praetermissa’s. Dit jaar ben ik niet wezen kijken, want ik zat in de Alpen. Nu zullen ze ongetwijfeld uitgebloeid zijn. En … mooie foto’s!!
Hans Dekker
- Jos Lammers
Hallo Ina,
Inderdaad erg mooie fotoos. Ik denk dat de eerste fotoos van Rietorchis zijn. De volgende drie lijken me van de Bosorchis (Dactylorhiza fuchsii), te herkennen aan de relatief spitse middenlob van de lip. De laatste heeft veel van een hybride tussen Riet- en Bosochis. Ik heb ergens een foto van een dergelijke plant uit de Amsterdamse Waterleidingduinen.
Groet
Jos
Inderdaad erg mooie fotoos. Ik denk dat de eerste fotoos van Rietorchis zijn. De volgende drie lijken me van de Bosorchis (Dactylorhiza fuchsii), te herkennen aan de relatief spitse middenlob van de lip. De laatste heeft veel van een hybride tussen Riet- en Bosochis. Ik heb ergens een foto van een dergelijke plant uit de Amsterdamse Waterleidingduinen.
Groet
Jos
Ik had al zo`n vermoeden dat Hans het wel zou herkennen, ik had nl op het forum al rondgesnuffelt alvorens te plaatsen want idd je hebt wat plaats herkenning helemaal gelijk. Hartelijk dank voor de herkenning, kan ik de nieuwsgierige familie vertellen wat het is.
Rietorchis is in zekere zin gewoon en de bosorchis.?? Ben ik toch wel even nieuwsgierig naar.
De rest van www.marmein.nl kan ik ook van harte aanbevelen, maar dat zal jullie minder boeien denk ik, aangezien er weinig orchidee op voorkomt.
Rietorchis is in zekere zin gewoon en de bosorchis.?? Ben ik toch wel even nieuwsgierig naar.
De rest van www.marmein.nl kan ik ook van harte aanbevelen, maar dat zal jullie minder boeien denk ik, aangezien er weinig orchidee op voorkomt.
- Jos Lammers
Rietorchis is in de NW helft van Nederland gewoon, maar is europees gezien wel bijzonder. De bosorchis komt verspreid in Nederland voor (veel minder dan rietorchis), maar komt in Zd.Limburg vrij veel voor.
- Hans Dekker
Hallo Ina,
Mooie site ook. Waar is deze gehost en met welk pakket heb je de site gemaakt?
Groeten,
Hans
Mooie site ook. Waar is deze gehost en met welk pakket heb je de site gemaakt?
Groeten,
Hans
- eric hartgers
Dag Ina,
Het is inderdaad een mooie site. Deze boeit mij wel degelijk; in de natuur komt meer voor waar ik oog voor heb dan alleen orchideeën. Vaak worden orchideeën vergezeld van meer mooie, bijzondere planeten en dieren. Zou het zelf erg jammer vinden deze uit het oog te verliezen. Volgens mij geldt dit overigens voor meer mensen...
Ook ik ben wel benieuwd met welk pakket de site gemaakt is, daar ik aan het oriënteren ben voor een eigen site.
Het is inderdaad een mooie site. Deze boeit mij wel degelijk; in de natuur komt meer voor waar ik oog voor heb dan alleen orchideeën. Vaak worden orchideeën vergezeld van meer mooie, bijzondere planeten en dieren. Zou het zelf erg jammer vinden deze uit het oog te verliezen. Volgens mij geldt dit overigens voor meer mensen...
Ook ik ben wel benieuwd met welk pakket de site gemaakt is, daar ik aan het oriënteren ben voor een eigen site.
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers
Eric Hartgers
De site is niet van mij, gelukkig want dan zag hij er niet zo uit dat weet ik wel, ik ben in dat soort dingen een behoorlijke digibeet. Ik mag af en toe mee om dingen aan te wijzen,spullen te dragen, lenzen aan te geven en niet geheel onbelangrijk koffie te schenken die ik ook al zelf mee moet nemen.... en ja ik vind het nog steeds leuk ;-)
Ik heb inmiddels de vragen, van Hans en Eric, wat de site betreft bij Marjon neer gelegd dus ik hoop binnenkort jullie op de hoogte te stellen.
Groeten Ina*
Ik heb inmiddels de vragen, van Hans en Eric, wat de site betreft bij Marjon neer gelegd dus ik hoop binnenkort jullie op de hoogte te stellen.
Groeten Ina*
Dag heren,
mijn dank voor de complimenten! Ook fijn om te weten welke orchideeën ik gefotografeerd heb.
Mijn site heb ik gehost bij antagonist.nl Het pakket dat ik gebruik is wordpress, het ontwerp heb ik zelf gemaakt.
Met vriendelijke groeten,
Marjon
mijn dank voor de complimenten! Ook fijn om te weten welke orchideeën ik gefotografeerd heb.
Mijn site heb ik gehost bij antagonist.nl Het pakket dat ik gebruik is wordpress, het ontwerp heb ik zelf gemaakt.
Met vriendelijke groeten,
Marjon