Hallo,
Ik ben de afgelopen weken in Voornes duin en bij Wassenaar in de Duine gewest, heb daar een aantal orchideeen gevonden.
De eerste twee fotos (vanuit Voornse Duin)lijken mij zonder meer Dactylorhiza Incarnata lobelii, ze waren ook erg klein, ong 8 cm., maar de laatste drie fotos van Wassenaar lijken mij meer Rietorchis, hoewel ze vrij klein waren, ong 15 cm.
Ook omdat de bladeren onder de bloem blijven, ze weinig tekening hebben, en weinig bracteeen buiten de bloementros.
Zit ik goed?
Groet, Jan Modderaar
Incarnata of Praetermissa
Moderator: Michiel Janssen
Incarnata of Praetermissa
- Bijlagen
-
- Dact Incarnata lobelii plant IMG_8388.jpg (231.14 KiB) 4333 keer bekeken
-
- Dact Incarnata lobelii bloem IMG_8395.jpg (135.61 KiB) 4333 keer bekeken
-
- Dact praetermissa plant IMG_8407.jpg (203.07 KiB) 4333 keer bekeken
-
- Dact praetermissa bloementros IMG_8409.jpg (141.11 KiB) 4333 keer bekeken
-
- Dact praetermissa bloem IMG_8410.jpg (155.38 KiB) 4333 keer bekeken
- Henk de Groot
Re: Incarnata of Praetermissa
Beste Jan,
op basis van de foto's zou ik zeggen dat je in Wassenaar de Dactylorhiza incarnata coccinea hebt gefotografeerd. Dit gezien de locatie, maar ook het voldoen aan de kenmerken zoals die in het topic van 2009 over coccinea zijn benoemd.
Ik ben vorige week in Wassenaar geweest en daar stonden rietorchissen in beginnende bloei, maar die verschillen duidelijk van die op de foto's.
mvg
Henk
op basis van de foto's zou ik zeggen dat je in Wassenaar de Dactylorhiza incarnata coccinea hebt gefotografeerd. Dit gezien de locatie, maar ook het voldoen aan de kenmerken zoals die in het topic van 2009 over coccinea zijn benoemd.
Ik ben vorige week in Wassenaar geweest en daar stonden rietorchissen in beginnende bloei, maar die verschillen duidelijk van die op de foto's.
mvg
Henk
Re: Incarnata of Praetermissa
Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie.
Helder, daar kan ik mee verder,
ga ik em volgend week op mijn website zetten.
Groet, Jan M.
Bedankt voor je reactie.
Helder, daar kan ik mee verder,
ga ik em volgend week op mijn website zetten.
Groet, Jan M.