Drome: orchis kruising

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
L.R. Broek

Drome: orchis kruising

Bericht door L.R. Broek »

Tijdens onze meivakantie in de Drome troffen mijn vrouw en ik 4 planten aan, die op ons een buitengewoon verpletterende indruk maakten en die we u niet willen onthouden. In de literatuur wordt weliswaar gewag gemaakt van de kruising tussen orchis purpurea en orchis tridentata, een foto heb ik echter in mijn toch vrij uitgebreide orchideeenkast nimmer aangetroffen. Toch lijkt mij dat hiervan sprake is. Opvallend aan de plant is de duidelijk aanwezige drietand in de helm en de brede zijlobben van de lip, zo kenmerkend aanwezig in purpurea. De hoogste plant op de foto was 32 cm, fors dus. Op dezelfde vindplaats stond overigens ook orchis ustulata x orchis tridentata: veel kleiner, verfijnder, 'aangebrand' en roze.

Het lukt mij ondanks de aanwijzingen absoluut niet om te uploaden. Hopelijk heeft iemand de definitieve tip voor me. Bij elk formaat dat ik instel of dat nou groter of kleiner dan 2,4 MB is krijg ik een melding dat het maximum wordt overschreden. Erg jammer.
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

Uploaden foto

Bericht door orchforummaster »

Hallo,

Het uploaden hoort goed te werken. Zojuist nog getest.
Klik op de knop Upload foto, zoek de foto op en klik op Versturen.
Niets aan de instellingen of grootte veranderen.
De foto's worden na het uploaden automatisch geschaald.
Daarna wachten tot de foto zichtbaar is en dan invoegen.

Waarschijnlijk zijn uw foto's zo groot dat het systeem ze niet kan uploaden.
Het beste is de afmetingen even te verkleinen in een fotobewerkingsprogramma.
Gebruikersavatar
Martin van den Hoorn
Berichten: 440
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:24 pm
Locatie: Veenendaal

Bericht door Martin van den Hoorn »

Mocht dit nog niet lukken, mail ze dan even naar martin.vandenhoorn@wur.nl. Dan zal ik ze uploaden.
Groet Martin
Plaats reactie