Ik was afgelopen zaterdag bij de thierre lanaye. De voet hiervan lijkt me
dat hier verruiging op gaat treden ook op sommige kalkgraslandjes vind dit plaats .Mensen uit luik waren op het bovenste gedeelte een nieuwe afrastering te maken de beste man vroeg of ik een ijzerdraad kniptang
bij me had, maar ik had alleen een camera bij mij. Wat een belg he.
Maar ja weet iemand of men dit gebied goed blijft beheren ?
De bramen beginnen aardig op te rukken plaatselijk.Gelukkig stond er aan de voet nog veel bosorchis en ook enkele andere soorten.
Van de man uit luik begreep ik dat er 1 man wel eens wat onderhoud doet
op de helling waar de meeste orchideeen staan. Hopelijk gaat het hier niet achteruit!
st pietersberg belgie
Moderator: Michiel Janssen
Re: st pietersberg belgie
Hallo Jan,
het onderhoud van de helling is stukken beter dan dat het geweest is. Hulde voor de mensen van SEMO die zich hiervoor hebben ingezet. Ook hebben ze de beheerders zover gekregen dat ze geen koeien meer op het onderste veld laten rondlopen.
Allesbehalve een slechte ontwikkeling lijkt me.
met vriendelijke groet, Mark Engels
het onderhoud van de helling is stukken beter dan dat het geweest is. Hulde voor de mensen van SEMO die zich hiervoor hebben ingezet. Ook hebben ze de beheerders zover gekregen dat ze geen koeien meer op het onderste veld laten rondlopen.
Allesbehalve een slechte ontwikkeling lijkt me.
-
jan benjamins
Beste Mark.
Dit vind ik leuk om te horen!
Ik vind dit een heel mooi gebied.
Wie of wat is semo?
mvg. Jan.
Dit vind ik leuk om te horen!
Ik vind dit een heel mooi gebied.
Wie of wat is semo?
mvg. Jan.
Hoi Jan,
SEMO is eenzelfde soort vereniging als de WEO, alleen dan van onze zuiderburen. Ook zij zijn geinteresseerd in europese en mediterane orchideeen. Wellicht dat een SEMO-lid dat even kan toelichten.
SEMO is eenzelfde soort vereniging als de WEO, alleen dan van onze zuiderburen. Ook zij zijn geinteresseerd in europese en mediterane orchideeen. Wellicht dat een SEMO-lid dat even kan toelichten.