Wie kan me helpen met het op naam brengen van deze rozetten van Dactylorhiza sp. ?
Vooral de ringvormige vlekken stellen me voor problemen.
Met zeer veel dank.
Dactylorhiza-rozetten
Moderator: Michiel Janssen
- Mark Meijrink
- Contacteer:
Re: Dactylorhiza-rozetten
Waarom vormen zij een probleem Johan. Ik denk toch gewoon aan Dactylorhiza majalis subsp. praetermissa (gevlekte vorm). Ringvormige vlekken met duidelijk groen in het midden.
M.v.gr. Mark
M.v.gr. Mark
Mark & Mark Orchids
http://www.wix.com/orchis/markandmarkorchids
http://www.wix.com/orchis/markandmarkorchids
-
Joh@n
- Contacteer:
Mark,
Bedankt voor het zeer snelle antwoord.
Mijn "probleem" is eigenlijk dat "zuivere" rietorchis in dat gebied nog niet werd waargenomen. Het gaat om een grote populatie van D. fuchsii.
W.van den Bussche heeft me wel melding gemaakt van 1 hybride tussen bosorchis en rietorchis die hij daar twee jaar na mekaar bloeiend gevonden had.
Dit lijken me dus planten om op te volgen ...
Bedankt voor het zeer snelle antwoord.
Mijn "probleem" is eigenlijk dat "zuivere" rietorchis in dat gebied nog niet werd waargenomen. Het gaat om een grote populatie van D. fuchsii.
W.van den Bussche heeft me wel melding gemaakt van 1 hybride tussen bosorchis en rietorchis die hij daar twee jaar na mekaar bloeiend gevonden had.
Dit lijken me dus planten om op te volgen ...
- Martin van den Hoorn
Tja,
zijn de bladeren niet veel te rond voor een zuivere D. praetermissa ssp junialis? Dus niet puntig genoeg?
Martin
zijn de bladeren niet veel te rond voor een zuivere D. praetermissa ssp junialis? Dus niet puntig genoeg?
Martin
- Martin van den Hoorn
Ikheb net op mijn werk wat zuivere D. praetermissa's bekeken, en die zijn toch veel puntiger. Ik denk dat je een hybride met D. fuchsii te pakken hebt.
Groet Martin
Groet Martin
-
Joh@n
- Contacteer:
Dank je voor jullie reacties.
Ik probeer de planten later op het seizoen nog eens te bezoeken en hoop dan dat de bloemen verder uitsluitsel kunnen geven.
Ik probeer de planten later op het seizoen nog eens te bezoeken en hoop dan dat de bloemen verder uitsluitsel kunnen geven.