Aangezien dit exemplaar verschilt met de bombyflora's die ik op andere plaatsen op Kreta, in april van dit jaar.
De uitgeproken tekening en het naar voorgerichte aanhangsel.
Het gele aan het uiteinde van de zijlobben is op kreta voorkomend als ik me niet vergis.
Mvg
Jef
Een kruising of gewoon een Ophrys bombyflora
Moderator: Michiel Janssen
-
jeff dockx
- Contacteer:
Een kruising of gewoon een Ophrys bombyflora
- Bijlagen
-
- IMGP4827.JPG (200.52 KiB) 7695 keer bekeken
-
Jan Essink
Re: Een kruising of gewoon een Ophrys bombyflora
Moi Jeff,
Ik denk dat het een hybride is, maar meestal staat er de kruizingspartner bij. Waar heb je deze gevonden. Wij kennen o.a. een plek zuid van Spili met de hybride bombyliflora x candica
groet,
Jan
Ik denk dat het een hybride is, maar meestal staat er de kruizingspartner bij. Waar heb je deze gevonden. Wij kennen o.a. een plek zuid van Spili met de hybride bombyliflora x candica
groet,
Jan
-
jeff dockx
- Contacteer:
Hoi Jan
Dit exemplaar heb ik gevonden langs de weg van Agia Galini naar Timbaki iets voor het kruis punt naar Agia Paraskevi.
Ik voeg hier nog een foto bij van een exemplaar die volgens mij een hybride bombyliflora x candica is.
Of slaag ik de bal mis.
Deze heb ik gevonden in Lagoli.
Dit exemplaar heb ik gevonden langs de weg van Agia Galini naar Timbaki iets voor het kruis punt naar Agia Paraskevi.
Ik voeg hier nog een foto bij van een exemplaar die volgens mij een hybride bombyliflora x candica is.
Of slaag ik de bal mis.
Deze heb ik gevonden in Lagoli.
- Bijlagen
-
- IMGP4025.JPG (169.64 KiB) 7670 keer bekeken
-
Jan Essink
Jeff,
Belangrijk is wanneer gevonden, omdat bom. vroeg bloeit en candica later is. Dan kan het een hybride daarmee zijn, maar waarom niet met tenthredinifera. Anderzijds weet ik dat bom. een 2de bloeitijd heeft.
Heb je ook gezien of de kruizingspartner erbij stond.
groet,
Jan
Belangrijk is wanneer gevonden, omdat bom. vroeg bloeit en candica later is. Dan kan het een hybride daarmee zijn, maar waarom niet met tenthredinifera. Anderzijds weet ik dat bom. een 2de bloeitijd heeft.
Heb je ook gezien of de kruizingspartner erbij stond.
groet,
Jan
-
jeff dockx
- Contacteer:
Jan,
Het eerste exemplaar heb ik gevonden in lagoli op een plaats voor U als KR-20 beter gekend. Op de bijgevoegde fotos kan je zien dat er een normaal gevormde bom. bijstaat en verder nog O. lutea. Zoals je kan zien op de foto staat de O. lutea en de vermeende hybride om zo te zeggen voet tegen voet. Terwijl een normaal gevormde bom. iets verder staat.De beide foto zijn onder een andere hoek getrokken, maar het gaat wel over de zelfde plantjes.
De fotos dateren van 16 april 2008
Mvg
Jeff
Het eerste exemplaar heb ik gevonden in lagoli op een plaats voor U als KR-20 beter gekend. Op de bijgevoegde fotos kan je zien dat er een normaal gevormde bom. bijstaat en verder nog O. lutea. Zoals je kan zien op de foto staat de O. lutea en de vermeende hybride om zo te zeggen voet tegen voet. Terwijl een normaal gevormde bom. iets verder staat.De beide foto zijn onder een andere hoek getrokken, maar het gaat wel over de zelfde plantjes.
De fotos dateren van 16 april 2008
Mvg
Jeff
- Bijlagen
-
- IMGP4834.JPG (356.88 KiB) 7639 keer bekeken
-
- IMGP4830.JPG (371.63 KiB) 7638 keer bekeken
- Walter
- Contacteer:
denk toch eerder aan een kruising met tenthredinifera