Informatie over Polen, Slowakije en Hongarije

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 986
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Informatie over Polen, Slowakije en Hongarije

Bericht door Hans Dekker »

Beste collega-liefhebbers,

Wij overwegen een rondreis in juni door Zuid-Polen (Tatra), Slowakije (ook Tatra e.a.) en Hongarije om via Oostenrijk weer op huis aan te gaan. Van de te bezoeken Oost-Europese regio's heb ik geen vindplaatsgegevens. Ook in een van de laatste versies van ons archief kon ik niets vinden (behalve een verslag van Mark en Mark, dat ik al persoonlijk van hen gekregen had; dat verslag heeft voornamelijk betrekking op Tsjechië, Oostenrijk en Duitsland)). Wie heeft die gebieden wel eens bezocht en heeft goede vindplaatsaanwijzingen (of kent iemand die er goed thuis is)? Weet iemand of je b.v. O. holubyana en oestrifera (bicornis) in midden-juni nog in bloei kunt vinden? Jullie tips zijn meer dan welkom.

Hartelijke groeten,

Hans
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: Informatie over Polen, Slowakije en Hongarije

Bericht door Jan Essink »

vraag eens aan Helmut Presser, Stefan Hertel of Uwe Grabner ik heb van allemaal wel hun adres

groetjes
Jan
Frank Verhart
Berichten: 263
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:50 pm
Locatie: Maastricht

Re: Informatie over Polen, Slowakije en Hongarije

Bericht door Frank Verhart »

Van de Poolse Tatra heb ik wat kopieën van artikelen liggen en eigen gegevens.Ik zal er eens doorheen vlooien en dan stuur ik het je toe. O.m. dwergorchis, Malaxis, Cypripedium en 1 Spookorchis, maar dat was wel half juli.
Plaats reactie