excursie veenmosorchis, Varkensland

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Jos Lammers »

Op zaterdag 28 juli wordt deze excursie gehouden voor leden van de WEO en SEMO. Voor bijzonderheden en aanmelden zie het orchideeënforum voor leden.

Vriendelijke groet
Jos
JildertRaul
Berichten: 6
Lid geworden op: zo sep 17, 2017 1:39 pm

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door JildertRaul »

Zijn er nog mogelijkheden om deel te nemen aan deze excursie?
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Hoi JildertRaul,

Deze excursie is alleen voor leden van de WEO en SEMO en niet voor standaard forumleden. Mocht je lid zijn van de WEO of SEMO laat dat dan even weten zodat ik het kan aanpassen op het forum want je bent nu geregistreerd als een standaard gebruiker.

Groeten,

Michiel
JildertRaul
Berichten: 6
Lid geworden op: zo sep 17, 2017 1:39 pm

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door JildertRaul »

Beste Michiel,

bedankt voor jouw reactie. Zo'n vermoeden had ik al wel.

De vraag is misschien wel eerder gesteld, maar kun je mij misschien wijzen op de voordelen van een lidmaatschap (naast meer mogelijkheden m.b.t. excursies e.d.)? Ik ben bijv. al lid van Limosa, Ardea, De Levende Natuur, Vlinderstichting, etc. Tegenwoordig is overal wel een lidmaatschap voor...

Alvast bedankt.

Mvg. Jildert
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Hallo Jildert,

Ik begrijp je vraag maar het antwoord is heel eenvoudig. Verscheidene activiteiten van de WEO kosten nu eenmaal geld en dat geld wordt opgebracht door de leden. Die krijgen daar iets voor terug in de vorm van jaarlijks twee ledenbijeenkomsten, excursies en het verenigingsblad Liparis. Bij excursies door WEO'ers naar openbare terreinen zijn niet-WEO'ers soms ook welkom als er nog plaatsen vrij zijn. Maar bij excursies naar ontoegankelijke en/of kwetsbare terreinen waarbij wij onder begeleiding worden rondgeleid is dat niet aan de orde.

Groeten,

Michiel
Johan55
Berichten: 159
Lid geworden op: za mei 05, 2018 10:04 pm
Locatie: Voerstreek

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Johan55 »

Michiel Janssen schreef:Hallo Jildert,

Bij excursies door WEO'ers naar openbare terreinen zijn niet-WEO'ers soms ook welkom als er nog plaatsen vrij zijn.

Groeten,

Michiel
Hallo Michiel,
De voordelen van lidmaatschap en het toelaten van alleen weo leden naar beschermde terreinen zijn heel erg helder en begrijpelijk.
Toch nog wel een vraag;
Worden de excursie naar openbare terreinen hier ook bekend gemaakt, of pas dan wanneer blijkt dat er nog plaats is voor niet leden.
Johan
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Hoi Johan,

Jos Lammers coördineert de excursies en als ik terugkijk in dit forumonderdeel dan staan volgens mij alle excursies hier vermeld. De reden waarom we de excursies ook hier vermelden is dat je niet perse ingelogd hoeft te zijn om ze te zien. Niet iedereen logt namelijk automatisch in wanneer ze het forum bezoeken. Het opgeven voor een excursie gebeurt middels een forumonderdeel dat alleen zichtbaar is voor leden. Het voordeel daarvan is dat iedereen die daar reageert per definitie lid is.

Groeten,

Michiel
Johan55
Berichten: 159
Lid geworden op: za mei 05, 2018 10:04 pm
Locatie: Voerstreek

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Johan55 »

Misschien heb ik mijn vraag niet goed geformuleerd , stel dat er nog plaats is voor een excursie naar een openbaar gebied, wordt dat dan hier vermeld en krijgen niet leden dan de gelegenheid zich via dit openbare forumdeel op te geven?
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Sorry. Nee, wat jij bedoelt is niet hoe het gaat.
Johan55
Berichten: 159
Lid geworden op: za mei 05, 2018 10:04 pm
Locatie: Voerstreek

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Johan55 »

Michiel, t zal aan mij liggen, en wil niet zeker vervelend zijn maar;
Hoe krijgen niet leden dan door dat er nog vrije plaatsen zijn? m.a.w. hoe gaat het dan wel?
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Hoi Johan. Mijn excuses. Ik denk dat ik beter niet had kunnen schrijven dat er wel eens een uitzondering gemaakt wordt en niet-leden kunnen deelnemen aan bepaalde excursies. Dat schept begrijpelijkerwijs verwachtingen terwijl er voor zover ik weet geen standaard handelswijze is afgesproken. Ik zal met Jos en de andere bestuursleden overleggen of we kunnen afspreken dat wanneer deze situatie zich voordoet we dit zullen communiceren via het forum.
Johan55
Berichten: 159
Lid geworden op: za mei 05, 2018 10:04 pm
Locatie: Voerstreek

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Johan55 »

Super bedankt!
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Michiel Janssen »

Johan, leden van de SEMO zijn sowieso welkom op onze excursies en andersom ook. Dat is al jaren de afspraak.
Johan55
Berichten: 159
Lid geworden op: za mei 05, 2018 10:04 pm
Locatie: Voerstreek

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Johan55 »

Dat was inderdaad bekend Michiel, merci:)
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: excursie veenmosorchis, Varkensland

Bericht door Jos Lammers »

Beste lezers van dit bericht,

Ik wil nog even ingaan op het al dan niet openstaan van excursies voor niet-leden van de WEO of SEMO.
In de meeste gevallen zijn de excursies alleen bedoeld voor leden. Dat is om diverse redenen. Vaak is er een limiet aan het aantal deelnemers vanwege kwetsbaarheid van het excursieterrein of omdat de terreineigenaar de plek van groeiplaatsen zoveel mogelijk binnenshuis wil houden en dus alleen aan leden van de werkgroep wil laten zien.
In een enkel geval kan een niet-lid mee als introducee, dit ter beoordeling van de excursieorganisator.
In de situatie van 'Johan55' meen ik gezien te hebben dat hij recent lid is geworden. In dat geval is het geen probleem om deel te nemen. Je moet dan wel toegang hebben tot het ledenforum. Michiel Janssen regelt dat.

Vriendelijke groet
Jos Lammers
Plaats reactie