Tips voor acomodatie

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Tips voor acomodatie

Bericht door djasse »

Beste vrienden

Misschen is dit een topic die hier niet thuishoort (indien dit bericht verwijderd wordt, begrijp ik het...). Ik ben op zoek naar een accomodatie (leuk hotelletje of niet te prijzig huisje voor de laatste helft van mei 2018 in de streek ten Westen van Pamplona, Parque natural Urbasa, Estella, Puente la reina , Noorden van Navarra... en dito vraag voor de een weekje in de Lot-et-Garonne voorafgaand (ruime omgeving van Agen, France).Door het feit dat deze streek op de pelgrimsroute ligt, zijn blijkbaar de betaalbare hotels goed volgeboekt. En een slaapzaal delen had ik misschien dertig jaar geleden nog gedaan...
Tips zijn dus welkom...of goede uivalsbasissen voor interessante wandelingen natuurlijk ook...
Groeten

Ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1017
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Tips voor acomodatie

Bericht door Michiel Janssen »

Op welke websites heb je al gezocht naar accommodatie ten westen van Pamplona? Jaren geleden boekte ik vaak kamers via Toprural.com maar de laatste jaren meestal met Booking.com omdat je dan niet hoeft te wachten op een bevestiging per e-mail van de eigenaar. Maar als je pas in de tweede helft van mei iets zoekt, heb je nog genoeg tijd om een wat trager boekingsproces te doorstaan. Communicatie deed ik altijd in het Spaans maar soms begrijpen ze ook Engels.

Afgezien daarvan zijn er ontzettend veel hotels in Spanje niet aangesloten bij de bekende internationale boekingswebsites. In de beginjaren van mijn Spanje-reizen boekte ik nooit vooraf maar zocht ik ter plaatse een hotel, soms geholpen door de Lonely Planet. Dat kost natuurlijk wel wat meer tijd als je zo goedkoop mogelijk wilt overnachten.
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Re: Tips voor acomodatie

Bericht door djasse »

Ja, Toprural heb ik vroeger ook nog gebruikt. De laatste jaren boek ik vrijwel uitsluitend nog met booking.com. Vooral omwille van het voordeel van de gratis annulatie. De taal is geen probleem maar doorgaans zijn de huiswebsites van Spaanse accomodaties minder transparent qua prijzen...en dan kijk ik of een Spaanse accomodatie ook lid is van booking.com...
Maar in deze regio lijkt het alleen wat moeilijker, vandaar mijn vraagje. De streek rondom en zelfs in (!) Pamplona is - volgens ik al las - bijzonder interessant orchidee-gewijs...

groetjes, Ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Plaats reactie