In aansluiting op Raad het zaadje van Walter...
Foto genomen zondag 25/5 op de rand van een kleiput in Oost-Vlaanderen (B).
"Normaal" hadden ze nog open moeten staan, maar alles is weer wat vroeger dan "normaal" zeker ...
"Net gemist"...
Moderator: Michiel Janssen
-
Joh@n
- Contacteer:
"Net gemist"...
- Bijlagen
-
- JD_20080525_095.jpg (299.53 KiB) 6242 keer bekeken
- Walter
- Contacteer:
Re: "Net gemist"...
Ik telde er toch 60 daar: daarmee is dit nu de grootste groeiplaats van België, want in de Antwerpse haven staan er maar 30 en deze plek is ernstig bedreigd door bouwerken en grondwater pompen.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !
Een heel goed geheugen kan hier ook helpen. Van mijns inziens dezelfde groeiplaats en mogelijk dezelfde planten heeft Walter op 8 mei 2007 enkele mooie afbeeldingen van bloeiende exemplaren op het WEO forum gezet. Het betreft het wit bosvogeltje, Cephalanthera longifolia.
Groetjes
Frans
Groetjes
Frans
-
Joh@n
- Contacteer:
@ Walter:
Ik heb er een 50-tal geteld waarvan nog welgeteld 1 exemplaar met de bovenste bloemen in fotografeerbare staat.
@ Frans:
Perfect geheugen !!! inderdaad dezelfde groeiplaats en wellicht zelfs dezelfde planten, een jaar nadien dan toch ...
Ik was in de overtuiging dat deze soort nu ongeveer op haar hoogtepunt had moeten zijn, blijkbaar was alles al weg ... Is het mijn foute inschatting van de soort of eerder een "vroeg" seizoen ?
Ik heb er een 50-tal geteld waarvan nog welgeteld 1 exemplaar met de bovenste bloemen in fotografeerbare staat.
@ Frans:
Perfect geheugen !!! inderdaad dezelfde groeiplaats en wellicht zelfs dezelfde planten, een jaar nadien dan toch ...
Ik was in de overtuiging dat deze soort nu ongeveer op haar hoogtepunt had moeten zijn, blijkbaar was alles al weg ... Is het mijn foute inschatting van de soort of eerder een "vroeg" seizoen ?
- Walter
- Contacteer:
van de bosvogeltjes is het wit het eerste dat bloeit. De 2e week van mei is meestal de beste periode.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !