Bezoek Sardinie in April

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
jkolkman
Berichten: 24
Lid geworden op: zo mar 14, 2010 4:55 pm

Bezoek Sardinie in April

Bericht door jkolkman »

Hallo allemaal,

Ik ga begin april een week naar Sardinië en was benieuwd of je in specifieke gebieden/regio's moet zijn voor de orchideeën of dat je ze op het hele eiland kan vinden. Alvast bedankt voor jullie reacties en suggesties!

Met vriendelijke groet, Joost
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: Bezoek Sardinie in April

Bericht door Jan Essink »

Leden kunnen via het VPA (Vindplaatsen Archiel) vindplaatsen opvragen. Van Sardinië zijn die zeker daarin te vinden

Ga hiervoor naar Roel Duijnhouwer

ge.
Jan
art1989
Berichten: 2
Lid geworden op: do sep 20, 2018 10:59 am

Re: Bezoek Sardinie in April

Bericht door art1989 »

hallo daar
ik ben nieuw hier en las de reactie met daarin de afkorting vpa (Vindplaatsen Archiel) kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden
alvast bedank arthur
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: Bezoek Sardinie in April

Bericht door Jan Essink »

Alleen als je lid bent van de Werkgroep Europese Orchideeën, de WEO kan je exacte vindplaatsen krijgen.
maar misschien ben je geholpen met:

De kustgebieden in het noorden en westen en de gebieden rond Sassari, met name het gebied zuidelijk van de stad. (36 soorten
De noordelijke- en oostelijke gebieden van de Gennargentu en de Kalkgebergtes aan de Golfo di Orosei ( 40 soorten
De gebieden ten zuidwesten van het Gennargentu en noord-oost van Laconi (46 soorten)
De Iglesiente en dan met name het gebied ten noorden van Domusnovas (34 soorten) aanrader
De hogere berggebieden aan de zuid- en zuidoost zijde van de Gennargentu. (31 soorten)

groet,
Jan Essink
Plaats reactie