Gezocht: vindplaatsgegevens FR: Isère

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Joh@n
Berichten: 114
Lid geworden op: wo mei 07, 2008 8:54 pm
Locatie: Wijnegem (België)
Contacteer:

Gezocht: vindplaatsgegevens FR: Isère

Bericht door Joh@n »

Tussen 5 en 21 juli 2009 plan ik een trip naar het Franse departement Isère (ruime omgeving van Grenoble, Alpe d'Huez, Col du Lautaret, Galibier e.d.)
Mijn fiets laat ik echter thuis - geen plaats wegens een massa fotomateriaal...

met als doelsoorten o.a. O.gresivaudanica, E.aphyllum, en de "Nigritella's".

Tot hiertoe heb ik enkel wat namen van dorpjes, maar daar kom je meestal niet erg ver mee...
Mocht iemand over (voor die periode) relevante vindplaatsgegevens beschikken zou het fijn zijn me die alsnog te bezorgen. Tips over leuke campings zijn ook welkom - we trekken er op uit met een bescheiden tentje.

Een uitgebreid verslag van deze trip zal wellicht tijdens de maand augustus volgen.

Alvast hartelijk dank.
M.V.G,

Johan Dierckx
Wijnegem
http://diversitasnaturae.be/
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Gezocht: vindplaatsgegevens FR: Isère

Bericht door F. Thys »

Johan,

Kon niet vroeger reageren omdat we zelf maar sinds dinsdag terug zijn van Ierland. Ben daar nog niet geweest, maar heb daar vroeger ooit al wel een en ander van opgezocht (om er zelf ooit naar toe te gaan). Via websites is zeker iets te vinden, o.m. via de website van Olivier Tourillon http://orchidees05.free.fr/ballades.php Daar staan 6 wandelingen beschreven, waarvan er 2 of 3 in juli nog zinvol zijn. Er moet ook ergens een website zijn waar, ik meen voor het departement van Les Hautes Alpes, soort per soort een verspreidingskaartje gegeven wordt. Heb je de nummers van onze Waalse vrienden van de Section Orchidées d'Europe uitgeplozen? Daar is in verband met vindplaatsen zeker een en ander te vinden dat voor je welkom kan zijn, o.m. in de nummers van 1997, 2003 en 2006. Als je die niet hebt en je ziet het nog zitten uiterlijk zaterdagochtend langs mij in Hoboken te komen zorg ik ervoor dat je kopij van het meest interessante kan meenemen. Mail me desnoods rechtstreeks.

Groetjes
Frans
Plaats reactie