Lesbos-Samos

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
bartvdv

Lesbos-Samos

Bericht door bartvdv »

Hallo,

Walter Van Looken en ik zouden graag volgend jaar naar Samos of Lesbos gaan. De keuze hangt een beetje af van de prijs van een vliegticket en de periode dat we best gaan.

Wie kan er ons wat info bezorgen over de orchideeën (vindplaatsen) op deze eilanden. Ook andere waarnemingen (planten, vlinders, reptielen, vogels) zijn meer dan welkom.

Wie wil, kan bij mij altijd terecht voor gegevens van Sardinië, Gargano, Vercors of Sicilië.

Alvast allemaal bedankt,

Bart Van de Vijver
F. Thys

Re: Lesbos-Samos

Bericht door F. Thys »

Bart,

Wellicht heb je dat al gezien maar er toch even op wijzen dat ook op het W.E.O. forum iets te vinden is. In het gedeelte reisverslagen dat alleen voor leden toegankelijk is, staat een reisverslag van Jos Lammers over Lesbos, verslag dat je kan downloaden. Uit dit verslag valt op te maken dat ook Ruud Wielinga op Lesbos geweest is en daar eveneens een verslag van gemaakt heeft. In het gedeelte forum dat voor iedereen toegankelijk is, heeft Rien Schot een zeer uitvoerige literatuurlijst over Samos laten opnemen. Je kan dit vinden onder de hoofding 'Vindplaatsgegevens Samos en/of Chios gezocht'; om dit item te vinden moet je wel al naar blz. 3 van dit forum gaan.

Groetjes
Frans
orchforummaster
Site Admin

Bericht door orchforummaster »

Nog een tip:

Je kunt alle berrichten met een bepaald trefwoord zoeken door in de werkbalk boven op "Zoeken" te klikken.
Als je Samos" invult vind je heel snel alle berichten waarin dat woord voorkomt, o.a. het bericht van Rien Schot.

Groeten,

Ed van Wijngaarden
Jos Lammers

Bericht door Jos Lammers »

Beste Bart en Walter,

Als je nog een maandje of wat geduld hebt, ik moet van mijn bevindingen van Samos van afgelopen voorjaar nog een reisverslag maken. Dat zal ik daarna in de rubriek reisverslagen posten.
Verder heb ik gedetailleerde gegevens van Lesbos (spreadsheet), met die van Samos ben ik nog bezig.

Vriendelijke groet
Jos
Plaats reactie