Excursie Hyacintorchis - UITGESTELD
Moderator: Michiel Janssen
-
Marion Meesters
Excursie Hyacintorchis - UITGESTELD
Deze excursie voor WEO- en SEMO-leden is specifiek gericht op de Hyacintorchis in Noordwijk. De excursie vindt plaats op zaterdag 29 maart of zaterdag 5 april, indien er inderdaad bloeiende exemplaren van deze bijzondere orchidee te zien zijn, waarschijnlijk in de ochtend. Heb je belangstelling, meld je dan aan bij Liesbeth van den Haak (lisavandieren@gmail.com), dan word je op de hoogte gehouden.
Laatst gewijzigd door Marion Meesters op do mar 13, 2025 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans Dekker
Re: Excursie Hyacintorchis 16 maart
Hallo allen,
Vandaag zag ik 8 planten, waarvan 2 in beginnende bloei. Dus op 16 maart moet dat goed komen!
Groeten,
Hans
Vandaag zag ik 8 planten, waarvan 2 in beginnende bloei. Dus op 16 maart moet dat goed komen!
Groeten,
Hans
-
sabinevanomme
Hoi Marion,
Kun je mij opgeven voor deze excursie,
heel fijn,
hartelijke groet,
Sabine
Kun je mij opgeven voor deze excursie,
heel fijn,
hartelijke groet,
Sabine
-
lisavandieren
Helaas blijft de bloei nog erg achter maar de bloemknoppen zijn veelbelovend.
We stellen de excursie 2 a 3 weken uit en houden je op de hoogte als je je op geeft.
We stellen de excursie 2 a 3 weken uit en houden je op de hoogte als je je op geeft.
-
lisavandieren
Marion Meesters schreef: ↑ma mar 03, 2025 11:26 am Deze excursie voor WEO- en SEMO-leden is specifiek gericht op de Hyacintorchis in Noordwijk. De excursie vindt plaats op zondag 16 maart, indien er inderdaad bloeiende exemplaren van deze bijzondere orchidee te zien zijn, waarschijnlijk in de ochtend. Heb je belangstelling, meld je dan aan bij Liesbeth van den Haak (lisavandieren@gmail.com), dan word je op de hoogte gehouden.
DE EXCURSIE WORDT 2-3 WEKEN UITGESTELD!
De bloemknoppen waren 13/03/25 veelbelovend maar nog niet fotogeniek.
Re: Excursie Hyacintorchis - UITGESTELD
Hans kan goed tellen
, inderdaad 8 planten. Zes in bloei, twee niet. Een van de zes inmiddels in volle bloei. Joop
- Marcel van den Berg
- Contacteer:
Mooi Joop!
Ik meen me wel te heugen dat er een aantal jaar geleden ook best wel wat zaailingen op de volwassen planten stonden.
Heb je die dit jaar ook gezien, of zijn het nu puur een aantal grote exemplaren?
Ik meen me wel te heugen dat er een aantal jaar geleden ook best wel wat zaailingen op de volwassen planten stonden.
Heb je die dit jaar ook gezien, of zijn het nu puur een aantal grote exemplaren?
Dag Marcel,
Nee, alleen 'volwassen' planten gezien, geen zaailingen. Wel een rozet dat nog vrij klein was
Joop
Nee, alleen 'volwassen' planten gezien, geen zaailingen. Wel een rozet dat nog vrij klein was
Joop