Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
martinjansen
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jun 27, 2012 4:45 pm

Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Bericht door martinjansen »

Aan de leden van de W.E.O en de SEMO; ik heb contact gelegd met de polderecoloog van de gemeente Haarlemmermeer, de heer Henk Nijenhuis. Hij wil voor ons een excursie organiseren en ons uitleg geven over het beheer van de orchideeen door de gemeente Haarlemmermeer. Wij hopen dat wij de volgende soorten te zien krijgen; vleeskleurige orchis, grote keverorchis, gevlekte en ongevlekte orchis, hondskruid, bijenorchis, moeraswespenorchis en breedbladige wespenorchis. De excursie vindt plaats op woensdag 6 juni in de middag. Wanneer veel soorten nog niet bloeien wordt de datum naar achter geschoven. U kunt zich voor deze excursie aanmelden bij ondergetekende via m.jansen@heemskerk.nl. Met vriendelijke groet, Martin Jansen
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Bericht door Jos Lammers »

Gevlekte en ongevlekte rietorchis
Groet, Jos
H. Vosman
Berichten: 85
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:53 pm

Re: Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Bericht door H. Vosman »

Dat belooft een mooie excursie te worden. Ik heb in juni 2011 een groot aantal orchideeën gezien. Toen stond er ook nog Hondskruid in die gemeente. Ik las dat er een nieuwe flyer was uitgebracht, is de informatie veel gewijzigd? Ik beschik alleen over een pdf van de oude 2007 versie (hoewel? datum mei 2008).
Gebruikersavatar
Marcel van den Berg
Berichten: 202
Lid geworden op: vr jun 07, 2013 9:52 am
Locatie: Honselersdijk
Contacteer:

Re: Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Bericht door Marcel van den Berg »

Het lijkt me een mooi gebied om eens te bezoeken.
Helaas gaat het op een woensdag voor mij echt niet lukken.
martinjansen
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jun 27, 2012 4:45 pm

Re: Aankondiging excursie Haarlemmermeer

Bericht door martinjansen »

Excursie orchideeën Haarlemmermeer door polder ecoloog Henk Nijenhuis op woensdag 6 juni om 14.00 uur verzamelen bij Station Hoofddorp , de noorduitgang ( kant van Schiphol) . We lopen vanaf het station naar de diverse locaties.

gr,
Martin
06 21188331
Plaats reactie