Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015!

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Frank Verhart
Berichten: 263
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:50 pm
Locatie: Maastricht

Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015!

Bericht door Frank Verhart »

Ik ben momenteel in Kroatie, waar ik elke dag wel wat orchideetjes in bloei vind, al is het (hier) nog wat vroeg in het seizoen.

Ben helaas maar alleen, wat met soms beter en soms minder bevalt.

Een echte low budget backpacker: ik reis liftend, heb tentje en slaapzak mee en kampeer regelmatig in het wild (wat me in mijn eentje niet altijd goed bevalt!). Met gasbrandertje of kampvuurtje.

Maar ook wel orchideeenkenner en -liefhebber; ik ben goed bekend met orchideeen in NW-Europa en heb in het verleden ook gereisd in Zuid-Frankrijk, Kreta, Rhodos en de Kroatische kust.

Wie is er ook op reis en zou het leuk vinden om voor enige tijd samen op te trekken?

Waarbij ik dus vooral lowbudget op pad ben, wellicht is er een veldje naast uw kampeerwagen waar ik mijn tentje op kan slaan? :)


(Af en toe ben ik eventjes terug thuis in Z-Limburg, dus aan het tellen van Valkenburgse Mannetjesorchissen kom ik misschien ook nog toe!).
Frank Verhart
Berichten: 263
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:50 pm
Locatie: Maastricht

Re: Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015

Bericht door Frank Verhart »

Suggesties zijn ook welkom. Misschien zijn er uitstappen or low budget reizen van buitenlandse zusterorganisaties die de moeite waard zijn voor mij? :)

Voor april, mei denk ik vooral aan de Zuideuropese landen. Als lifter kan ik overal komen, maar eilanden zijn wat lastiger. Het is dan de vraag of een veerticket in mijn budget past (en liften op veerboten kan niet overal).
Frank Verhart
Berichten: 263
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:50 pm
Locatie: Maastricht

Re: Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015

Bericht door Frank Verhart »

Mijn oproep is nog altijd van kracht! Wie het aardig vindt om met mij te verbinden bij het opsporen van interessante sites met Europese wilde orchideeen in mei, juni of juli van dit jaar, ik verneem het heel graag. Het seizoen is nog zo jong!
BertJan
Berichten: 140
Lid geworden op: za jun 27, 2009 4:54 pm

Re: Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015

Bericht door BertJan »

Als ik niet hoefde te werken leek mij dit erg mooi. Een prachtige manier van reizen!
Frank Verhart
Berichten: 263
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:50 pm
Locatie: Maastricht

Re: Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015

Bericht door Frank Verhart »

Filosofische vraag eigenlijk, of je moet werken. Ik denk niet dat het heel erg verplicht is; als het "moet" om je uitgaven te dekken, dan is het, hoop ik, toch geen moeten, maar een bewuste keuze geweest! :wink:
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: Orchideeenbackpacker zoekt gezelschap... april, mei 2015

Bericht door peter wijn »

het verlaten van het gebaande pad is niet zozeer een keuze, het is eerder een kunst, als het al niet onafwendbaar is.

a man's got to do, what a man's got to do
(Clint dacht ik, maar 't is al eerder gebruikt door John Steinbeck)


it's life Jim, but not as we know it
(een gefingeerd citaat uit Star Trek)

zei iemand met vaste baan en een zwik kinderen

veel plezier en succes
Plaats reactie