orchideeen Turkije

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Janboeren
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 28, 2014 11:03 pm

orchideeen Turkije

Bericht door Janboeren »

Hoi,

Wij gaan begin mei 2015 naar Turkije op zoek naar orchideeën, vogels in de Goksu delta en vlinders (roemeense klaverpage). Dit jaar gaan we naar de streek tussen Silifike (Goksu delta) en Mersin. Hier ligt parallel aan de zee een bergrug met volgens Kreuz vele soorten. Ik ben hier een paar jaar geleden voor vlinders geweest en we hadden toen in een week meer dan 100 soorten dagvlinders. Orchideeën hebben we toen niet veel gezien was echter ook al eind mei en wellicht zijn we niet op de goede plekken geweest. Het gaat hier om open dennenbossen, vaak toch een goede plek voor veel soorten.

We zijn op zoek naar recente reisverslagen omdat vorig jaar bleek dat in de streek boven Alanya vele orchideeën zijn uitgestoken en goede plekken heel lastig waren te vinden.

Alvast bedankt,

Jan Boeren
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: orchideeen Turkije

Bericht door Jan Essink »

Jan,

Vindplaats gegevens van orchideeën in binnen- en buitenland worden in principe alleen verstrekt aan leden van onze orchideeën vereniging.
Ik wil je toch aan wat gegevens helpen omdat wij in 2010 in door jouw genoemde gebieden vele plekken gevonden hebben.
Als je mooie plaatjes van Turkse orchideeën wilt zien kijk dan eens op orkidelerimiz.tu daar zul je een aantal foto's van ons vinden.



m.v.g.
Jan Essink
Laatst gewijzigd door Jan Essink op za dec 13, 2014 2:39 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Janboeren
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 28, 2014 11:03 pm

Re: orchideeen Turkije

Bericht door Janboeren »

Hoi Jan,

Ik kreeg je mail terug , waarschijnlijk klopte je mailadres niet, heb er nu hetnet.nl van gemaakt. Kijken of hij nu wel aankomt.

Gr Jan
Plaats reactie