Excursie's 2013; gaarne input

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door orchforummaster »

Beste allen,

binnenkort brainstormt de WEO over mogelijk excursie's. Waarom nu al, het seizoen is nog niet over, hoor ik mensen denken? In de enquete gaven leden aan dat het tijdstip van aankondigen wat aan de late kant was. Dit in verband met hun eigen planning etc. Het streven is nu om voor eind september een definitieve excursiekalender te presenteren.

Wat het bestuur belangrijk vind is input van haar leden. Dus mocht iemand wensen, ideeën, of zelf een excursie willen organiseren dan horen wij dat graag zodat deze ingeplant kan worden.

De WEO is voornemens om een speciale fotografie weekend excursie te organiseren. Daarnaast wordt de mogelijkheid onderzocht om een gezamelijk excursie WEO - SEMO te organiseren naar de Waddeneilanden.

Ideeën, opmerking kunnen in dit topic geplaatst worden.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 6:33 pm

Re: Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door Jeroen »

de beide voorstellen, foto weekeinde en de wadden klinken goed (misschien wel combineerbaar?)

gr
JEroen
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door Jos Lammers »

Ik denk dat het aardig zou zijn om begin juli (2013) eens te gaan kijken in het duingebied ten zuiden van Wijk aan Zee. Jaren geleden heeft de WEO daar beheerwerk uitgevoerd op een groeiplaats van Hondskruid.
Vriendelijke groet
Jos
Gebruikersavatar
eric hartgers
Berichten: 373
Lid geworden op: wo dec 31, 2008 5:36 pm

Re: Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door eric hartgers »

Een excursie richting Zeeland zou ook een optie kunnen zijn. In die hoek van het land zijn wij niet vaak geweest (kan mij dat tenminste niet herinneren). Er zijn daar mooie groeiplaatsen van Harlekijn, Brede orchis, Bokkenorchis, Poppenorchis, etc.

Woont iemand in die omgeving die wellicht zoiets zou kunnen / willen organiseren?
Met vriendelijke groet,

Eric Hartgers
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 102
Lid geworden op: zo jan 25, 2009 6:33 pm

Re: Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door Jeroen »

Maasvlakte, heemtuin, en rondom het oostvoornse meer ken ik aardig goed en kom ik overal regelmatig, voorbij renesse naar het zuiden is het voor mij minder bekend. Zelfs als er geen excursie die kant op gaat, ben je van harte welkom om een dagje mee op pad te gaan

gr
Jeroen
Gebruikersavatar
Henk de Groot
Berichten: 191
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 9:51 pm

Re: Excursie's 2013; gaarne input

Bericht door Henk de Groot »

Zou het een mogelijkheid zijn om excursies te koppelen aan het helpen inventariseren van gebieden op het gebied van orchideeen?
Dat zou de beheerder "gratis" deskundigheid in zijn terrein opleveren en wellicht gunstig stemmen voor de toegankelijkheid en voor de WEO een beter beeld van de situatie in Nederland vwb orchideeen.
Nou heb ik zelf geen netwerk om daarin te voorzien en er geen ervaring mee, maar ik schat in meerdere WEO leden wel.
Plaats reactie