Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Jos Lammers »

Het Kennemerstrand is een zich prachtig ontwikkelende primaire duinvallei met veel kenmerkende plantensoorten zoals Parnassia, Slanke gentiaan en een 6-tal orchideeënsoorten waaronder Dactylorhiza incarnata var coccinea. In de duinen van Velsen, een afwisselend kalkrijk duingebied de zogenaamde "grijze duinen" met vochtige en drogere delen, vinden we ook een 6-tal orchideeënsoorten, maar deels weer andere dan op het Kennemerstrand.
Op woensdag 6 juni organiseer ik een excursie naar dit prachtige gebied. De excursie is toegankelijk voor leden van de WEO en SEMO en voor leden van de KNNV Haarlem. Het maximum aantal deelnemers is 12. Aanmeldingen kunnen gedaan worden bij voorkeur middels een email aan ondergetekende.
Nadere bijzonderheden zal ik ruim voor de excursiedatum aan de deelnemers bekend maken.
Vriendelijke groet
Jos Lammers
Renee Lommen
Berichten: 3
Lid geworden op: za sep 17, 2011 1:00 pm

Re: Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Renee Lommen »

Hallo Jos,

Ik zou graag mee gaan op deze excursie. Kan dat?
Met vriendelijke groet

Renee Lommen, Utrecht
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Jos Lammers »

Beste Renee,

Ik heb inmiddels zoveel aanmeldingen dat de groep te groot wordt. Het is namelijk een gecombineerde excursie WEO met KNNV afd,Haarlem. Als je mij je emailadres stuurt kan ik je laten weten als er eventueel afmeldingen komen. Ik zal je dan berichten of je alsnog mee kunt.

Vriendelijke groet
Jos
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Jos Lammers »

Beste excursiedeelnemers,

We zitten echt op het maximum van 15 deelnemers (inclusief KNNV Haarlem e.o.). Aanmelding is derhalve niet meer mogelijk.
Het belooft een pracht excursie te worden waarbij we mogelijk 10 soorten orchideeen kunnen tegenkomen plus een ondersoort.
Details over de excursie heb ik inmiddels aan de deelnemers per email toegezonden.

Vriendelijke groet
Jos
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 349
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:11 am
Locatie: Scheulder
Contacteer:

Re: Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Bert »

Beste Jos,

Het was gisteren een hele reis, maar zonder meer de moeite waard! Voor mij de eerste kennismaking met de Coccinea, die ik maar direct op mijn blog (zie link hieronder) heb gezet. Hartelijk dank voor deze mooie excursie!

Met vriendelijke groeten, Bert.
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Kennemerstrand en duinen van Velsen

Bericht door Jos Lammers »

Beste Bert,

Ik vond het ook erg leuk om te doen.
Zie verder Orchideeënforum voor WEO leden voor een verslagje.

Groet, Jos
Plaats reactie