Excursie Drenthe

Aankondigingen van orchideeënreizen en excursies in binnen- en buitenland.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Excursie Drenthe

Bericht door Jos Lammers »

Het is dit jaar gelukt om op maandag 30 mei voor WEO leden een excursie te organiseren naar Drenthe. Hoofddoel is het bezoeken van de groeiplaatsen van Dactylorhiza maculata subsp.elodes (Tengere heideorchis) in het Leggelderveld. Daarnaast bezoeken we een natuurontwikkelingsproject nabij Hoogeveen waar inmiddels vier soorten orchideeën en Parnassia voorkomen en indien de tijd het toelaat een soortgelijk project in een reservaat nabij Beilen.
De excursie is een middagexcursie en duurt tot ca 17:00u. Excursieleider is Hans Dekker. Natuurmonumenten heeft toestemming gegeven voor het bezoeken van haar terreinen.
Er kunnen maximaal 10 personen mee. Graag aanmelden via e-mail aan jos.lammers@wxs.nl.
Als het aantal van 10 deelnemers bereikt is dan zal ik dat op het forum laten weten. Verder zal ik ruim van te voren aan de deelnemres tijd en plaats van samenkomst laten weten.
Tot ziens in Drenthe!
Jos Lammers
D. maculata ssp. elodes Leggelderveld 27-05-09 (45).jpg
D. maculata ssp. elodes Leggelderveld 27-05-09 (45).jpg (103.04 KiB) 12308 keer bekeken
Gebruikersavatar
Mark Meijrink
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 4:50 pm
Locatie: Hijum
Contacteer:

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Jos,

schrijf mij maar in! Is er al bekend wat het startpunt zal gaan zijn?

M.v.gr. Mark
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Mark »

Hallo Jos,

ook ik wil me graag aanmelden voor deze excursie.

We zitten, met de dames, deze betreffende week op Terschelling en komen graag terug naar het vaste land voor deze excursie.

Omdat we afhankelijk zijn van openbaar vervoer, zouden Mark en ik het erg op prijs stellen als we vanaf Meppel bij iemand in de auto kunnen instappen.

gr. Mark
Gebruikersavatar
Ton
Berichten: 430
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:26 pm
Locatie: Drenthe

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Ton »

Mark, mocht je over Assen komen, dan kan ik je een lift aanbieden. Ik weet zo niet of Harlingen-Groningen-Assen een beetje logisch aansluit.
Groet,

Ton
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Jos Lammers »

Beste Mark&Mark,

Komen jullie met de dames? Dat betekent dat we dan met de excursie (overvol) zitten, maar het moet met 12 (incl.Hans) nog wel kunnen hoop ik.

De afspreekplek is trouwens een stuk dichter bij Assen dan bij Meppel, maar ik weet niet hoe jullie vanuit Terschelling komen.

We kunnen juliie ophalen van station Meppel, maar met 4 extra personen zit ik dan eigenlijk met een te veel. In dat geval kan iemand anders misschien ook rijden?
De afspraak met Hans is om 13:00u nabij het dorpje Geeuwenbrug.

We moeten rond half mei maar definitief afspreken, dan zijn we terug uit Sardinie.

Vr.gr.
Jos
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Mark »

Hoi Jos.

Ik heb nu zelf al een harem van 3 dames, waarvan de jongste net een paar maandjes is. Geen van de 3 dames is echt geinteresseerd in orchideeen. Ze blijven dan ook op Terschelling.

Alleen Mark en ik zullen met de excursie meegaan.

Gr Mark
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Jos Lammers »

Beste excursiedeelnemers en anderen,

Vandaag moet ik de inschrijving (helaas voor andere liefhebbers) sluiten. We zijn nu inclusief Hans Dekker met 11 of 12 deelnemers. Ik vind de belangstelling echt overweldigend! Degenen die zich aangemeld hebben, die hebben inmiddels een bevestiging ontvangen.
Ik laat jullie rond 10 mei (na mijn Sardinie-reis) per e-mail de exacte vertrekplek en -tijd weten. Mocht iemand vervoer vanaf station Meppel of Assen nodig hebben: gaarne melden op dit forum; een van de andere deelnemers komt vast langs een van de stations.

Vriendelijke groet
Jos
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Mark »

Hoi Jos.

Ik heb geen bevestiging gekregen...

Hopelijk is er iets mis gegaan bij het versturen ervan.

Gr Mark
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Jos Lammers »

Hoi Mark,

Natuurlijk kun je mee, sorry ik verkeerde in de veronderstelling dat ik dat al gezegd had. Als je wil kun je vanaf Meppel meerijden. Laat maar weten.

Groet
Jos
Gebruikersavatar
Ton
Berichten: 430
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:26 pm
Locatie: Drenthe

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Ton »

Mocht er nog iemand vanaf Assen willen meerijden of bij mij willen overnachten, meldt het dan, maar reken erop dat je pas na 22 mei reactie krijgt. Tot die tijd zal ik niet of nauwelijks per mail bereikbaar zijn. Allemaal een goed seizoen tot dan!
Groet,

Ton
Andrea
Berichten: 5
Lid geworden op: vr okt 28, 2011 8:40 am

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Andrea »

Drenthe is echt super leuk voor een orchideeen excursie reis! Ik heb vorig jaar een huisje geboekt, en heb met volle teugen genoten van 3 dagen lang genieten van de natuur! Echt helemaal super! Je kan ook eens hier kijken. Een vriendin heeft aan deze site veel gehad!
Heel veel plezier alvast!
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Jan Essink »

beste Andrea,

als je de link opent dan krijg je een error in het duits

groet,
Jan
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 349
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:11 am
Locatie: Scheulder
Contacteer:

Re: Excursie Drenthe

Bericht door Bert »

Dit lijkt mij de bedoelde link:
http://www.ferienhaus-holland.eu/orchideeen-hoeve.html

Met vriendelijke groeten, Bert.
Plaats reactie