Activiteiten voor niet leden
Moderator: Michiel Janssen
-
jan benjamins
Re: Activiteiten voor niet leden
Hallo Eric.
Prachtig!
Jan.
Prachtig!
Jan.
Wij waren er jongstleden zaterdag ook op die excursie in de Westduinen. Het is echt de moeite waard! Het Zuidhollandslandschap organiseert er nu komende zaterdag om 10 u nogmaals een excursie voor de herfstschroeforchis en de gentianen. Er zijn nog 6 plaatsen vrij. Inschrijven is nodig. Dit kan via http://www.zuidhollandslandschap.nl/ind ... &Itemid=30
Beste groeten
Frans
Beste groeten
Frans
-
theorchidee
Hallo Frans,
Ik ben van plan zaterdag ook naar de Westduinen te gaan. Echter volgens mijn informatie begint de excursie om 14.00 uur.
Groet.
Theo
Ik ben van plan zaterdag ook naar de Westduinen te gaan. Echter volgens mijn informatie begint de excursie om 14.00 uur.
Groet.
Theo
Theo,
Je hebt gelijk: de start is om 14u en niet om 10u. Duurtijd excursie = ongeveer 2 uur. VOORAF INSCHRIJVEN IS ABSOLUUT NODIG. Dit kan via bovenstaande link.
Veel plezier en mooie waarnemingen toegewenst.
Frans
Je hebt gelijk: de start is om 14u en niet om 10u. Duurtijd excursie = ongeveer 2 uur. VOORAF INSCHRIJVEN IS ABSOLUUT NODIG. Dit kan via bovenstaande link.
Veel plezier en mooie waarnemingen toegewenst.
Frans
Laatst gewijzigd door F. Thys op di aug 31, 2010 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- eric hartgers
Dag allemaal,
Is het misschien een idee de info wat minder gedetailleerd te maken?
Dit is een openbaar deel van het forum wat voor iedereen zichtbaar is...
Is het misschien een idee de info wat minder gedetailleerd te maken?
Dit is een openbaar deel van het forum wat voor iedereen zichtbaar is...
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers
Eric Hartgers
Eric,
Je hebt gelijk. Was in de veronderstelling dat ik actief was op het deel dat enkel voor leden zichtbaar is. De gedetailleerde info over vindplaats is intussen gewist.
Groetjes
Frans
Je hebt gelijk. Was in de veronderstelling dat ik actief was op het deel dat enkel voor leden zichtbaar is. De gedetailleerde info over vindplaats is intussen gewist.
Groetjes
Frans
-
jan benjamins
Beste Mensen
Hebben ze in duitsland ook zoiets als weo? Ik zag bij Kappel mensen d
door orchideeen de dijk op rennen om bokkenorchis te fotograferen.
Ook hebben ze daar geen afrasteringen en hekken borden verboden toegang om vindplaatsen Ik ben geen lid van weo Maar beschermind staat bij mij bovenaan!
Hebben ze in duitsland ook zoiets als weo? Ik zag bij Kappel mensen d
door orchideeen de dijk op rennen om bokkenorchis te fotograferen.
Ook hebben ze daar geen afrasteringen en hekken borden verboden toegang om vindplaatsen Ik ben geen lid van weo Maar beschermind staat bij mij bovenaan!
-
Jan Essink
Beste Jan,
De Duitser hebben wel beschermde gebieden, alleen door middel van borden wordt daarop gewezen. De terreinen zijn soms zo groot dat hekwerken niet gaan.
Elk Bundesland heeft bijna een eigen orchideeengroep als de WEO
Baden-Wurttemberg is een hele grootte en geeft zelf een eigen boekje uit. Dat verschijnt 4x per jaar
De overige landen t.w. Bayern, Brandenburg, Hamburg, Hessen, Niederachsen,Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pflaz/Saarland, Sachen-Anhalt, Schleswig-Holstein en Thuringen doen dat in een gezamenlijke uitgave, die komt meestal 2x per jaar uit.
De WEO is sinds 2010 samen gegaan met de SEMO, onze Vlaamse vrienden en de SEMO heeft ook een uitgave. Alle leden die lid zijn van of de WEO of de SEMO krijgen dat boekje "Liparis"
De Walen hebben een eigen boekwerk "Les Naturalistes Belges"
groet,
Jan Essink
De Duitser hebben wel beschermde gebieden, alleen door middel van borden wordt daarop gewezen. De terreinen zijn soms zo groot dat hekwerken niet gaan.
Elk Bundesland heeft bijna een eigen orchideeengroep als de WEO
Baden-Wurttemberg is een hele grootte en geeft zelf een eigen boekje uit. Dat verschijnt 4x per jaar
De overige landen t.w. Bayern, Brandenburg, Hamburg, Hessen, Niederachsen,Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pflaz/Saarland, Sachen-Anhalt, Schleswig-Holstein en Thuringen doen dat in een gezamenlijke uitgave, die komt meestal 2x per jaar uit.
De WEO is sinds 2010 samen gegaan met de SEMO, onze Vlaamse vrienden en de SEMO heeft ook een uitgave. Alle leden die lid zijn van of de WEO of de SEMO krijgen dat boekje "Liparis"
De Walen hebben een eigen boekwerk "Les Naturalistes Belges"
groet,
Jan Essink
-
jan benjamins
Jan,
oke, bedankt voor de info.
ook in duitsland is heel veel te zien op orchideeëngebied is mijn ervaring.
hoe kan ik lid worden van WEO?
Gr. Jan
oke, bedankt voor de info.
ook in duitsland is heel veel te zien op orchideeëngebied is mijn ervaring.
hoe kan ik lid worden van WEO?
Gr. Jan