dag beste mensen,
misschien is dit hier niet op zijn plaats, maar in afwachting van onze eerste bloeiers heb ik hier wat foto's van een Coelogyne die bij mij thuis bloeit.
De bloemen ruiken erg hard, maar de geur is niet echt lekker te noemen.
Bloeiende orchidee
Moderator: Michiel Janssen
- Walter
- Contacteer:
Bloeiende orchidee
- Bijlagen
-
- Coelogyne3.JPG (302.14 KiB) 6017 keer bekeken
-
- Coelogyne4.JPG (294.5 KiB) 6017 keer bekeken
-
- Coelogyne1.JPG (291.78 KiB) 6011 keer bekeken
Met vriendelijke Vlaamse groeten !
Re: Bloeiende orchidee
Buiten het feit dat het geen inheemse planten zijn, toch erg mooie foto's! Steekt mooi af tegen de donkere achtergrond.
-
Joh@n
- Contacteer:
Helemaal eens met Adri ... "Heimelijk" stikjaloers op de fantastische belichtingstechniek (invulflits ?) van Walter. Beetje jammer van het stof op de lens/sensor, maar ik ben er zeker van dat dit tegen het komende orchideeënseizoen netjes zal weggepoetst zijn ...
- Walter
- Contacteer:
Zucht, dat stof op de processor....
Ik heb op mijn Pentax K10D een anti stof systeem zitten, dat door middel van trillingen het stof van het beschermglaasje voor de sensor moet schudden, maar dat werkt dus niet heel goed. Ik wissel veel van objectief en dat zal dus wel de reden zijn. Ik moet dus gewoon nog een 2e body kopen, zodat ik de macrolens op één van de bodies kan laten zitten.
Ik heb op mijn Pentax K10D een anti stof systeem zitten, dat door middel van trillingen het stof van het beschermglaasje voor de sensor moet schudden, maar dat werkt dus niet heel goed. Ik wissel veel van objectief en dat zal dus wel de reden zijn. Ik moet dus gewoon nog een 2e body kopen, zodat ik de macrolens op één van de bodies kan laten zitten.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !