Buiten Europees verzoek

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
henk@mollymawk.nl

Buiten Europees verzoek

Bericht door henk@mollymawk.nl »

Ondanks het feit dat het om orchideeen van buiten europa gaat hoop ik dat één van u genegen is mij te helpen met de identificatie van de orchideeen op bijgevoegde foto's, mede gezien de familie die het betreft.

De orchideeen werden door mij op 28-07-2008 aangetroffen in Yoho National Park, British Colombia, Canada in een vochtige laag mos/veen op een rotsachtige bodem.

Met mijn beperkte kennis kwam ik tot de identificatie Amerorchis rotundifolia, Platanthera dilatata en een niet nader geidentificeerde Platanthera, mogelijk een kleurvariant van de dilatata.

Wellicht is één van u bekend met Noord Amerikaanse soorten en kan u mij helpen juist te identificeren.
Bijlagen
Platanthera_resize.JPG
Platanthera_resize.JPG (53.96 KiB) 3132 keer bekeken
Amerorchis_resize.JPG
Amerorchis_resize.JPG (78.92 KiB) 3132 keer bekeken
Platanthera dilata_resize.JPG
Platanthera dilata_resize.JPG (55.48 KiB) 3132 keer bekeken
J. Willemsen

Re: Buiten Europees verzoek

Bericht door J. Willemsen »

Beste Henk,

Ik ben niet bekend met de orchideeen van Noord-Amerika, maar ik ken wel een hele interessante veldgids die je verder kan helpen:
Paul Martin Brown & Stan Folsom: Wild Orchids of the Northeastern United States , uitgegeven door Cornell University Press, 1997 (ISBN: 0-8014-8341-7).

Dankzij de gunstige dollarkoers kan je deze gids tweedehands voor een paar euro op de kop tikken, bijvoorbeeld via http://www.amazon.com.
Naast een determinatiesleutel bevat deze gids verspreidingskaarten, duidelijke tekeningen en foto's van alle soorten uit Noord-Amerika.
Een aanrader!

M vr gr
Jeroen W.
Plaats reactie