Beste vrienden
Het valt me op dat er bitter weinig info te vinden is in verband met verslagen, info en verspreiding van orchids in het departement Ardèche.
Ook de FB-groep van 'les orchidées de Drome et Ardèche' behandelt vooral vondsten/berichten van de Drome.
Na een weekje Drome verplaats ik me half mei naar de streek ten Zuiden van Privas.
Als er iemand ervaring heeft met de Zuidelijk helft van de Ardèche dan ben ik daar wel geïnteresseerd in.
Jullie allen een boeiend seizoen toewensend!
Ardèche
Moderator: Michiel Janssen
- Hans Dekker
Re: Ardèche
Goedemiddag,
Het is jaren geleden dat ik in die streek was. De noordelijke Ardèche vond ik orchideeënarm, met uitzondering van de regio langs de Rhône met o.a. Chateau Crussol en natte weides met veel O. coriophora. De zuidelijke Ardèche was wat rijker, maar in mijn herinnering niet te vergelijken met bv de Drome.
Hartelijke groeten en succes,
Hans
Het is jaren geleden dat ik in die streek was. De noordelijke Ardèche vond ik orchideeënarm, met uitzondering van de regio langs de Rhône met o.a. Chateau Crussol en natte weides met veel O. coriophora. De zuidelijke Ardèche was wat rijker, maar in mijn herinnering niet te vergelijken met bv de Drome.
Hartelijke groeten en succes,
Hans
Re: Ardèche
Hey Hans
Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb die indruk ook qua verspreiding daar. Zeker als je het boek van de atlas des orchidées de France erbij neemt.
Ik zal me wat meer zuidelijker verplaatsen naar departement Gard. Hoewel het seizoen (wederom) al goed (tot ver) opgeschoten is in de Mediterrane streken...
Hopelijk kom ik dan op onbekende en verassende terreinen.
Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb die indruk ook qua verspreiding daar. Zeker als je het boek van de atlas des orchidées de France erbij neemt.
Ik zal me wat meer zuidelijker verplaatsen naar departement Gard. Hoewel het seizoen (wederom) al goed (tot ver) opgeschoten is in de Mediterrane streken...
Hopelijk kom ik dan op onbekende en verassende terreinen.
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...