Hieronder vindt u een link naar mijn artikel in The international Rock Gardener.Dit is een maandelijks magazine uitgegeven door de Schotse rotsplanten vereniging. Het is gratis toegankelijk.
Dit artikel gaat over de orchideeën uit het zuidelijk deel van Frankrijk. Het is deel 2 van een drieluik. In deel 2 beschrijf ik de orchideeën in de maand mei.
Om het artikel te vinden moet u wel een eind naar beneden scrollen. Tot pagina 50. een rectificatie vooraf: de foto met daarop twee orchideeën op pagina 63 met onderschrift Ophrys gresivaudanica had daar niet mogen staan
dit is de link https://www.srgc.net/documents/irg/2501 ... %20180.pdf
De orchideeën van zuidelijk Frankrijk deel 2
Moderator: Michiel Janssen
De orchideeën van zuidelijk Frankrijk deel 2
- Bijlagen
-
- Ophrys phillipei. In het artikel schrijf ik over de bijzondere geschiedenis van deze soort, zijn verdwijning in 1912 en zijn herontdekking in 2000. Maar deze orchidee is een zeer zeldzame verschijning. Op zijn Locus Classicus, oorspronkelijke vindplaats groeiden in 2024 nog maar 3 exemplaren
- P1000994.jpeg (148.6 KiB) 2263 keer bekeken
-
- Ophrys montis-aviarii. Op de vindplaats stonden 10 exemplaren en ik denk niet dat er zoveel andere plekken zijn waar deze voorkomt. Een kwetsbare soort dus
- P1001020.jpeg (146.45 KiB) 2282 keer bekeken
Gerrit Eijkelenboom.