Balkan 2024

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
marja
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 14, 2008 4:31 pm

Balkan 2024

Bericht door marja »

Beste mensen,

Volgend voorjaar wil ik voor 8 tot 10 weken met de caravan naar de Balkan met de caravan.
Ik verwacht begin april te vertrekken uit Nederland. De reis zal waarschijnlijk via Slovenië, Kroatië, Servië en Noord Macedonië naar het noorden en midden van Griekenland leiden. Daar vandaan is het de bedoeling via Albanië, Montenegro en Kroatië weer terug te rijden.
Wie heeft er informatie over vindplaatsen voor orchideeën en wat de goede tijd is om ze te vinden?
Ik ben nooit in het voorjaar in de Balkan geweest, dus alle informatie is welkom.

Hartelijke groeten,
Marja van Kappel
webjo
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mei 23, 2016 7:38 pm

Re: Balkan 2024

Bericht door webjo »

Ik ben zeker geen kenner, wel een liefhebber.
Ik heb orchideeën gezien in Kroatië tussen begin mei en eind juni, gespreid over verschillende jaren. Ook soorten die ik in mei in Istrië zag (op zeeniveau) zag ik andere jaren op meer dan 1000m in juni in Nationaal Park Noordelijk Velebit.

Ik overweeg dit jaar ergens tussen half april en half juni voor 2 weken naar Kroatië te gaan om orchideeën te spotten maar ben ook nog volop aan het zoeken waar en wanneer ik de meeste verschillende soorten kan verwachten. Ik kom ondertussen ruim 20 jaar in Kroatië, meestal als toerist in juni en of september. Ik heb ook een Facebookgroep over Kroatië en een andere enkel over Istrië en Kvarner.
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 987
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: Balkan 2024

Bericht door Hans Dekker »

Stuur even een mail met je vraag, dan stuur ik mijn verslag van vorig jaar.

Hartelijke groeten,

Hans
rietorchis
Berichten: 10
Lid geworden op: za feb 26, 2011 11:02 pm
Locatie: Eindhoven

Re: Balkan 2024

Bericht door rietorchis »

Marja,
Je kunt een verzoek richten aan het VPA (Vindplaatsarchief)
Hoe je dat doet kan je lezen in het Reisverslagen-hoofdstuk van het forum.

Roel
Plaats reactie