Werkdag Kennemerstrand

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Werkdag Kennemerstrand

Bericht door Jos Lammers »

De zomer loopt langzaam teneinde. En dat betekent, dat er weer gemaaid gaat worden in het natuurgebied Kennemerstrand. Zo houden we de kruidenvegetatie met de vele bijzondere plantensoorten in stand.
Op vrijdag 29 september en op zaterdag 30 september ben je van harte welkom om te helpen bij het natuurbeheer. We starten om 10.00 uur en gaan door tot circa 15.00 uur. Neem zelf wat te eten en drinken mee. Om 12.00 uur is er lunchpauze.
We maaien op deze natuurwerkdagen het natste deel van het gebied (de zo-hoek van het Zuidervlak). Dit gebied is nu nog redelijk droog en goed begaanbaar. Dat maakt het opruimen van het maaisel wat makkelijker.

Voor de nieuwkomers: het Zuidervlak is bereikbaar vanaf de IJmuiderslag (zie kaartje). Je neemt de trap naar beneden naar het fietspad. Daar zie je naast het informatiebord langs het fietspad een klein bospaadje. Je steekt het fietspad over en volgt het paadje door het struikgewas (groene pijl volgen, zie kaartje).

Om te zorgen voor voldoende gereedschap (harken en hooivorken) is het handig om vooraf aan te geven op welke dag je langs komt. Je mag ook op beide dagen langs komen.
kaartje Kennemerstrand.pdf
(352.23 KiB) 20 keer gedownload
martinjansen
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jun 27, 2012 4:45 pm

Re: Werkdag Kennemerstrand

Bericht door martinjansen »

Hoi Jos, ik heb om 10.00 uur nog een afspraak staan maar daarna kom ik richting jullie om te helpen.

gr,
Martin
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Werkdag Kennemerstrand

Bericht door Jos Lammers »

Dank je wel Martin, ik heb je bericht doorgestuurd naar Marc Janssen.
Gebruikersavatar
Marcel van den Berg
Berichten: 202
Lid geworden op: vr jun 07, 2013 9:52 am
Locatie: Honselersdijk
Contacteer:

Re: Werkdag Kennemerstrand

Bericht door Marcel van den Berg »

Helaas is mijn vrijdag en zaterdag al helemaal volgepland.
Mogelijk help ik de volgende keer wel mee.

Succes!
Plaats reactie