Invoeren waarnemingen in waarneming.nl

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Invoeren waarnemingen in waarneming.nl

Bericht door Jan Essink »

Beste mensen,

Ik mis jullie op de site waarneming.nl en waarom weet ik niet, misschien dat jullie bang zijn dat iedereen jullie waarneming kan zien.
Alleen dit is een misverstand. Elke orchideeën waarneming die op de site gezet is wordt automatisch vervaagd. Dw.z. dat niemand behalve de Admin de exacte plaats kan zien. Dat een Admin hem mag en moet zien houd in dat hij de waarneming moet kunnen controleren of de naam en de plek correct is.
Eerst dan komt de waarneming definief in de site te staan. Alle waarnemingen worden in de NDFF gezet )Nederlandse Data Flora en Fauna) en ze komen in de soortenatlas. Daarom is het belangrijk dat ook jullie als orchideeën liefhebbers je waarnemingen in de site zet.

dank voor jullie hulp
Jan Essink
Admin voor de orchideeën
BramHeerlen
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jun 27, 2016 3:53 pm

Re: Invoeren waarnemingen in waarneming.nl

Bericht door BramHeerlen »

Op enkele manieren valt er nog genoeg te achterhalen waar iemand wat gevonden heeft ook al is het vervaagd, sowieso al omdat veel meerdere planten uit een gebied plaatsen die dan niet vervaagd zijn en je zodoende weet welk gebied de orchidee gevonden is en door switchen tussen oude/nieuwe site.
En dat met de validatoren is ook niet geheel waar, heb nu al van meerdere personen gehoord dat in de dagen na het plaatsen van een orchidee, er op de locatie mensen opzoek waren en zelfs een keer kwam iemand vragen "waar staat de orchidee ?" waarvan zeker was dat alleen de melder de betreffende plant kon ! dus ik ben klaar met waarneming.nl, meld hetgeen ik vind alleen nog aan eigenaren/beheerders van een terrein, zodoende komt het wel in ndff / soortenatlas.
Gebruikersavatar
Muusse Theo
Berichten: 27
Lid geworden op: di jan 25, 2022 10:29 pm

Re: Invoeren waarnemingen in waarneming.nl

Bericht door Muusse Theo »

Ja, dit is herkenbaar.
Wat wel bijzonder is, is dat de admin de locatie moet weten om hem op naam te brengen.
Benoemen doe je op basis van de foto neem ik aan, ongeacht waar hij staat....

Theo
Plaats reactie