Lechtal Oostenrijk

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Lechtal Oostenrijk

Bericht door djasse »

Een goede zaterdagmorgen
Begin juli zoeken we de bergen op in het Lechtal (Tirol). ik ben er al een paar maal geweest. Er zijn natuurlijk interessantere orchideeënplekken in Oostenrijk met een grotere diversiteit. Maar voor 10 dagen is deze streek niet te ver en o zo mooi ook.
En al vele jaren staan er op mijn wishlist soorten die ik nog nooit in levende lijve heb mogen aanschouwen. Al verschillende KNNV-reisverslagen geraadpleegd maar ik blijf wat op mijn honger zitten voor een aantal soorten. Herminium lijkt niet zo zeldzaam te zijn, maar nog nooit gezien. En is er een plekje (nabij de Duitse grens, of toch in Bach - cfr KNNV - waar ik Noittia cordata kan bewonderen... Is er ergens in de uiterwaarden langs de Lech een plekje voor de Liparis? Of een chamorchis die neerkijkt op de Malaxis monophyllos... Of spookt het ergens in de regio dankzij de Epipogium aphyllum
Jullie - zeer gewaardeerde - tips zijn (eventueel op privecontact) steeds welkom...
In de boeken van Norbert Griebl zie ik wel hokken ingekleurd voor dit stukje Oostenrijk. Maar voor bovenstaande 'vraagjes' kon de man me (voor dit gebied althans) ook niet verderhelpen...
Het zou mooi zijn om het seizoen nog mooier af te sluiten. Prettig weekend allen!
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Plaats reactie