dagje Pyreneeen

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
loustal
Berichten: 108
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 2:38 pm
Locatie: Sieuras Frankrijk
Contacteer:

dagje Pyreneeen

Bericht door loustal »

Deze week zouden er, naast alle andere gasten, een gast komen om op zoek te gaan naar N. gabasiana. Door de huidige omstandigheden werd dat helaas anders, bezoek aan Frankrijk is (nog) niet mogelijk. Het orchideeënsiezoen gaat hier nagenoeg ongezien voorbij. Niet dat ze niet groeien, ook het orchideeënleven lijkt te profiteren van de afwezigheid van mens en dier (veel kuddes moeten nog de bergen in) en misschien is de wens de vader van de gedachte maar ook het hooiseizoen lijkt op veel plekken uitgesteld.

Het is sinds twee weken wel weer toegestaan om ons verder dan 1 kilometer buiten het huis te bewegen en gisteren heb ik dan ook een bezoekje gebracht aan een mooi valleitje, met het bezoek van onze 'orchideeëngast' in gedachte. Het is niet de plek waar de meeste Nigritella's groeien maar hier toch maar een impressie van de dag:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door loustal op zo jul 26, 2020 5:08 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
martinjansen
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jun 27, 2012 4:45 pm

Re: dagje Pyreneeen

Bericht door martinjansen »

Oh wat is dit mooi en zout in de Corona wonden; ik was die gast namelijk die voor het eerst in zijn leven Nigritella wilde zien. Als het kan dan kom ik alsnog; uitgesteld geluk. Groetjes Martin Jansen
loustal
Berichten: 108
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 2:38 pm
Locatie: Sieuras Frankrijk
Contacteer:

Re: dagje Pyreneeen

Bericht door loustal »

#Martin,

Ik wist dat jij het was Martin, het is zeker niet de bedoeling geweest als 'zout in de wond'. Hopelijk toch tot een later moment.
Plaats reactie