In april naar welk eiland in Griekenland?

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 985
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Hans Dekker »

Begin april willen Myra en ik een week naar Griekenland. Het liefst gaan we naar Kefalonia. Maar daar kun je dan nog niet zo makkelijk terecht via reisorganisaties. Je moet het zelf regelen. Niet erg, maar het wordt dan voor onze portemonnee veel te duur. Dan zie ik wel leuke aanbiedingen voor Zakynthos en Rhodos. Op Rhodos ben ik lang geleden al eens geweest. Maar qua orchideeën, hoe verhouden die eilanden zich tot elkaar? Extra uitdaging: mijn vrouw is veganist tegenwoordig vanwege reuma (met goede resultaten)...

Wie heeft tips?

Hartelijke groeten van Hans
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Jan Essink »

wat te denken van Kythira
Gebruikersavatar
Martin van den Hoorn
Berichten: 440
Lid geworden op: zo feb 11, 2007 4:24 pm
Locatie: Veenendaal

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Martin van den Hoorn »

Ik lees even mee. Ik twijfel tussen Monteren Gargano en een Grieks eiland, waarbij idd Zakynthos voor de hand ligt om de redenen die Hans noemt.
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 985
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Hans Dekker »

Hallo allen,

Wat mij opvalt is dat op Ionische eilanden in een week relatief weinig soorten te vinden zijn, zoals b.v. op de Monte Gargano en op Rhodos. Daarentegen zijn er wel een aantal bijzondere soorten te vinden zoals O. mavromata. Maar je moet er wel kunnen komen en het moet wel betaalbaar blijven voor mij als alleenverdiener... ;-).

Iemand nog tips?

Hartelijke groeten van Hans
Ger@rd
Berichten: 42
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:47 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Ger@rd »

Heb je er aan gedacht om op Athene te vliegen en vanaf daar een veerboot vanaf Piraeus. De meeste eilanden zijn dan voor twee personen zonder auto voor 20 -30 euro te bereiken (enkele reis). Let er wel op dat je in dit seizoen en met dieetwensen naar een eiland gaat dat niet helemaal van zomertoerisme afhankelijk is . Kythira, Rhodos, Lesbos, Karpathos denk ik dan aan, Kefalonia is op zich groot genoeg alleen wat lastiger met de boot te bereiken.
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1017
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Michiel Janssen »

Op Rhodos begint het toeristisch seizoen met Pasen en ik denk op veel andere Griekse eilanden ook. Ik was er in 2015 2 à 3 weken voor Pasen en toen waren de meeste hotels en restaurants nog dicht.
Ger@rd
Berichten: 42
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:47 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Ger@rd »

Wat Michiel zegt klopt. Het kan erg verlaten zijn, juist in de gebieden die in de zomer het drukst zijn. Dan ben je of afhankelijk van kennis dat er toch nog iets open is. Bijvoorbeeld op Rhodos is er een hotelletje waar in het voorseizoen orchideeenliefhebbers verzamelen (Jan Essink weet de details). Of je gaat naar een plek die minder afhankelijk is van toerisme. Op Rhodos is bijvoorbeeld Embonas bekend van de wijnproductie en groenteteelt. Daar trekt dus niet iedereen weg in de winter en kun je wel terecht in het voorseizoen.
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 985
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Hans Dekker »

Zeer bedankt allemaal voor de tips! Ik zoek door naar de meest aantrekkelijke optie. Een hotel vol orchideeënliefhebbers trekt mijn vrouw niet. Logisch ook wel want het is een vakantie voor twee. M.a.w. het moet voor ons beiden leuk zijn. Samen uit, samen thuis.

Hartelijke groeten,

Hans
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 985
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Hans Dekker »

Hallo allen,

Myra en ik hebben de knoop doorgehakt. We gaan naar Rhodos, een week vanaf 9 april. Hopelijk wordt de winter niet al te warm, dan is er tegen die tijd nog wat te zien. Van enkelen heb ik al zeer bruikbare tips gehad - dank daarvoor -, maar mochten anderen nog tips c.q. vindplaatsenoverzichten hebben, dan zijn die natuurlijk erg welkom.

Hartelijke groeten,

Hans
Hans van Neer
Berichten: 13
Lid geworden op: do mar 16, 2017 10:16 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Hans van Neer »

Lesbos is heel mooi eind april.Zijn leuke apartementen.te vinden voor aan gename prijzen en veel orchideen. GR. Hans van Neer.
Gebruikersavatar
Henk de Groot
Berichten: 191
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 9:51 pm

Re: In april naar welk eiland in Griekenland?

Bericht door Henk de Groot »

Ik heb je een mail gestuurd Hans. Over Rhodos en Lesbos.
Met keuzes die mede zijn bepaald door afwegingen die jij nu aan het maken bent.

mvg

Henk
Plaats reactie