Fijne orchideeënwebsite

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Leo Broek
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jun 15, 2012 5:21 pm

Fijne orchideeënwebsite

Bericht door Leo Broek »

Graag wil ik jullie attenderen op een hele praktische Franse orchideeënwebsite, waarin je ook zonder kennis van de Franse taal heel goed je weg zal weten te vinden. De afgelopen jaren heb ik er veel aan gehad. De orchideeëngeslachten komen van A t/m T aan de orde en het ziet er behoorlijk compleet uit. Als je een geslacht selecteert en vervolgens een soort kiest, komen er prachtige foto's te voorschijn inclusief verschijningsvormen, eventuele hybrides en de vindplaats/omgeving. De weg wijst zich vanzelf. Een aantal regio's en reisverslagen in het Frans zijn ook in deze site opgenomen. Met een vertaalprogramma zal daar best uit te komen zijn.

Ik heb geen idee of deze site al eerder genoemd is in het forum, maar beter een keer extra dan. Veel plezier ermee !

http://www.elisajeanluc.fr/orchidees_nature/index.htm
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 349
Lid geworden op: di feb 17, 2009 11:11 am
Locatie: Scheulder
Contacteer:

Re: Fijne orchideeënwebsite

Bericht door Bert »

Bedankt Leo voor de link! Ik kende deze site nog niet, een eerste blik op geworpen, ziet er goed uit. Vriendelijke groeten, Bert.
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Fijne orchideeënwebsite

Bericht door Jos Lammers »

Uitgebreide website met misschien wel compleet overzicht van franse orchideeën en belangrijke regio's. Mooie scherpe foto's. Maar niet alles staat erin. Zo zijn de Collines du Laonois oriental niet vernoemd. Ophrys araneola, die daar voorkomt, staat uiteraard wel in het overzicht.
Groet, Jos
Gebruikersavatar
Paul Meesters
Berichten: 29
Lid geworden op: ma sep 17, 2018 3:28 pm

Re: Fijne orchideeënwebsite

Bericht door Paul Meesters »

De taal hoeft geen barriere te zijn.

Ik denk dat dit alleen werkt in Google's eigen browser Chrome ...
Rechtsklik en kies 'Translate to English' uit het contextmenu.. Wellicht kun je dan beter uit de voeten (ik wel in elk geval)

Uiteraard is Google translate niet perfect.

Greetz,
Paul
Plaats reactie