Informatie over 'les Baronnies provençales'

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door djasse »

Hallo

Begin mei ben ik voor een week genesteld (met auto) in de streek tussen het P.N.R. les Baronnies (Drome sud) en Sisterons (Alpes-de-Haute-Provence). Heeft iemand leuke tips voor dit gebied? Natuurlijk zal mijn actieradius ruimer liggend dan bovengenoemd gebied.
De week erna zit in de buurt van Roquefixade (Ariège) met dezelfde orchideeënhonger...
Dank bij voorbaat voor jullie tijd...

Ignace De Vloed
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Re: Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door djasse »

...blijkbaar een gat in de orchideeënmarkt...
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Gebruikersavatar
eric hartgers
Berichten: 373
Lid geworden op: wo dec 31, 2008 5:36 pm

Re: Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door eric hartgers »

Meen me te herinneren dat van plaatsen iets ten noorden van wat jij aangeeft wel wat verslagen stonden in het ledengedeelte van het forum, Ignace.
Met vriendelijke groet,

Eric Hartgers
loustal
Berichten: 108
Lid geworden op: ma feb 29, 2016 2:38 pm
Locatie: Sieuras Frankrijk
Contacteer:

Re: Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door loustal »

Hoi Ignace,

Ik heb geprobeerd je een pm te sturen maar dat werd geweigerd.

Ik woon niet ver van Roquefixade: Hier een link naar onze website met een lijst van de orchideeën in de Ariège. Als je verder op de site rondkijkt vindt je meer over orchideeën, bijvoorbeeld onder flora en fauna of bij orchideeënweken

Stuur mij even een pm als je specifieke vragen hebt.

groet,
Ruud Garama.
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Re: Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door djasse »

Hoi Ruud

Ik trachtte ook jou een pm te sturen. Ook bij mij werd dit geweigerd.

Ik las je bericht op het forum waarvoor dank. Ik had vroeger reeds je site geconsulteerd. Ik was ook enkele jaren geleden al eens in de buurt voor een snel bezoekje (le mas d'azil...). Ik dacht daar ook al iets van gemeld te hebben op het forum.
Nu, specifieke vragen...die zijn er natuurlijk altijd, of wensen... Maar waarschijnlijk ben ik te laat voor de 'conica' of de lactea (11-17 mei). 'Jouw' vomeracea x morio staat nog in mijn geheugen gegrift, prachtig. Ik moet nog steeds mijn eerste Ophrys ciliata ontdekken (in de buurt van Toulouse, maar waarschijnlijk ook te laat...?)...
Mocht je tips hebben voor het één en ander, het zou geweldig zijn... Anderzijds begrijp ik ook wel dat dit - samen met je B&B en georganiseerde orchideeënweken - voor een stuk je broodwinning is...
In ieder geval ben ik er vrij gerust dat mijn zwerftochten vanuit Roquefixade me genoeg amusement zullen leveren maar een gezonde dosis nieuwgierigheid/avontuur in combinatie met een lichte voorbereiding lijkt me ideaal.
Bedankt alvast.
Vlaamse orchidophiele groetjes

Ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Re: Informatie over 'les Baronnies provençales'

Bericht door djasse »

eric hartgers schreef:Meen me te herinneren dat van plaatsen iets ten noorden van wat jij aangeeft wel wat verslagen stonden in het ledengedeelte van het forum, Ignace.
Ja, Eric dat klopt. Maar dan gaat het vooral - zoals je meldde - om de Drôme (Noordelijke helft). Ik wil graag wat haasje over springen met de departementsgrenzen van Drôme, Vaucluse, Alpes-de -Haut-Provence...
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Plaats reactie