Orchis x Hybrida

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
BramHeerlen
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jun 27, 2016 3:53 pm

Orchis x Hybrida

Bericht door BramHeerlen »

Hallo allemaal, ik ben Bram 29 en kom uit Heerlen, sinds enkele jaren ben ik me aan het verdiepen in de orchideeën van Z-Limburg en vooral de historische standplaatsen bij mij in de buurt ( Woon op de flank van het Kunderberg complex ) en de restanten ervan, ook beheer ik een orchideeën biotoopje en zodoende kwam ik hier terecht.


Kwam deze vorig jaar tegen in een veldje met redelijk veel Orchis militaris en enkele Orchis purpurea in Z-Limburg.
Worden deze bastaarden veel aangetroffen ? als ik oudere stukken lees van 1900 tot 1980 zie ik steeds dat ze niet of zelden werden aangetroffen.
Stond zover ik vanaf het pad kon zien maar 1 in het gehele perceel.

O.militaris dominant lijkt mij ? ben niet zo thuis in de bastaarden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: Orchis x Hybrida

Bericht door Mark »

Hoi Bram,

allereerst welkom op het forum!

Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die in zuid-Limburg wonen en graag de mouwen uit de steken voor het behoud van orchideeën in zuid-Limburg. De WEO heeft de afgelopen jaren, met groot succes, onderhoud uitgevoerd aan diverse terreinen in zuid-Limburg. Ook dit jaar is op 4 november weer een werkdag (en op 5 november ook voor WEO-leden). Je bent van harte welkom!

Daar waar Soldaatje en Purpurorchis samen voorkomen zijn bijna altijd wel hybrides te vinden.

gr. Mark
Plaats reactie