Reiskriebels

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

djasse

Reiskriebels

Berichtdoor djasse » do dec 15, 2016 6:16 pm

Hallo allemaal

Dat deze grijze, grauwe dagen uitnodigen om de reisplanning van 2017 vorm te geven bleek al bij Hans. En dus steek ik nu ook graag van wal met mijn reisidee voor 2017.
Mijn reisformule van elke week een andere standplaats (vanaf 7 mei) vind ik voor mij persoonlijk nog steeds de beste optie. Voor mijn eerste week is mijn uitvalsbasis Axat (Frankrijk - Aude). De streek in de onmiddellijke nabijheid (Bugarach, Parahou, Galinagues, Talairan en richting Carcassonne) had ik graag onder de loep genomen. Ook de streek rond Prades (Pyrénées-orientales, Nohèdes..). Waarschijnlijk is de kuststreek beter begin april volgens ik al las her en der...? Of toch de moeite waard?
De tweede week begeef ik me naar Seix (Ariège - Haut-Couserans). Hiervan heb ik nog bitter weinig informatie, maar dit kan ook boeiend zijn om minder gekende terreinen te exploreren. Maar toch graag tips mocht iemand ervaring hebben.
De derde week vertoef ik in Spaans Catalonia (Ripoll), in het vulkanengebied tussen Garrotxa en Serres de Milany santa. Er is hier inderdaad al eens een topic geweest van Garrotxa met de link naar twee KNNVreizen. Ik heb dus al een vaag idee wat en vooral waar maar het ontbreekt me wel aan plaatselijke aanduidingen.
Alvast hartelijk dank voor je tijd, dit door te nemen. Natuurlijk schrijf ik dan een verslag met vindplaatsen, dat is dan het nagenieten, ook leuk om doen.
Groetjes
Ignace De Vloed
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...

Hans Dekker

Re: Reiskriebels

Berichtdoor Hans Dekker » do dec 15, 2016 9:10 pm

Hallo Ignace,

Heb je al materiaal uit het vindplaatsenarchief opgevraagd? Daar zit veel bruikbaars in. Stuur anders even een mail dan krijg je mijn materiaal.

Hartelijke groet,

Hans

djasse

Berichtdoor djasse » vr dec 16, 2016 8:12 am

Hartelijk dank, Hans! Ik neem dan contact met je op...
groeten
Ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...

Ton

Berichtdoor Ton » zo dec 18, 2016 1:59 pm

Hallo Ignace,

Ook van mij zul je verslagen vinden op het forum of in het VPA. Meestal was Hans Dekker mij al voor geweest, maar het is altijd interessant om dezelfde gebieden in verschillende jaren (en/of seizoenen) te zien. Mis vooral het informatiebord bij het Sentier des Orchidées tussen Félines-Termines en Lagrasse niet! Goeie vangst.
Groet,

Ton

Terug naar “Orchideeënforum”