Hallo
Half mei tot begin juni was ik achtereenvolgens (telkens een week) in de departementen Aveyron, Drôme en Isère. Niet alleen aan Jan Essink en Hans Dekker (nog eens dank!) maar ook aan dit forum ben ik een reisverslag verschuldigd. Wat ik met plezier doe want het is ook een beetje nagenieten. Het weer was niet al te best ... van mijn foto's ben ik helemaal niet tevreden... maar voor een eerste kennismaking met deze gebieden, on y revient!
Natuurlijk zijn er 'probleemgevallen', en misschien kunnen jullie me tips geven voor sommige Dactylorchiza's. Ze zijn alle vier (2 foto's per 'geval') genomen in Isère in een straal van 20 km max. van mijn standplaats: een camping in Gresse-en-Vercors.
Ach ja, tips waar ik mijn verslag mag (moet) plaatsen, zijn welkom. Geen idee hoe het moet, ik ben wel bereid me als buitenlands (België) betalend lid te laten registreren bij de KNNV, als er geen andere mogelijkheid zou zijn...
Ignace De Vloed
Vraagtekens bij mijn reisverslag
Moderator: Michiel Janssen
Vraagtekens bij mijn reisverslag
- Bijlagen
-
- ook begin wandeling pas de l'aiguille
- 30 mei 2016 weide 1300 m hoogte.jpg (31.12 KiB) 3989 keer bekeken
-
- ook begin wandeling pas de l'aiguille
- 30 mei 2016 weide 1300 m hoogte (2).jpg (62.07 KiB) 3989 keer bekeken
-
- klein veldje pas de l'aiguille
- 30 mei 2016 tweede dactyl 1300 m hoogte.jpg (34.76 KiB) 3989 keer bekeken
-
- klein veldje pas de l'aiguille
- 30 mei 2016 tweede dactyl 1300 m hoogte (2).jpg (53.06 KiB) 3989 keer bekeken
-
- dichtbij deze met kleine bloemen
- 29 mei 2016 vochtige wegkant.jpg (54.39 KiB) 3989 keer bekeken
-
- dichtbij deze met kleine bloemen
- 29 mei 2016 Dactyl. vochtige wegkant.jpg (37.51 KiB) 3989 keer bekeken
-
- vochtige wegberm, hoogte 850 meter, incarnata?
- 29 mei 2016 kleine bloemen.jpg (42.73 KiB) 3989 keer bekeken
-
- vochtige wegberm, hoogte 850 meter, incarnata?
- 29 mei 2016 kleine bloemen.jpg (29.11 KiB) 3989 keer bekeken
-
- Hoogte 1400 meter, korte Alpenweide
- 27 mei 2016 skiweide Dactylorchiza (2).jpg (60.14 KiB) 3989 keer bekeken
-
- Hoogte 1400 meter, korte Alpenweide
- 27 mei 2016 skiweide Dactylorchiza.jpg (45.9 KiB) 3989 keer bekeken
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
- Michiel Janssen
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Vraagtekens bij mijn reisverslag
Hallo Ignace,
Als je niet in Nederland woont, hoef je niet lid te zijn van de KNNV om lid te worden van de WEO.
De laatste plant op je foto's is een mannetjesorchis, Orchis mascula. Die Dactylorhiza's vind ik ook lastig.
Als je niet in Nederland woont, hoef je niet lid te zijn van de KNNV om lid te worden van de WEO.
De laatste plant op je foto's is een mannetjesorchis, Orchis mascula. Die Dactylorhiza's vind ik ook lastig.
Re: Vraagtekens bij mijn reisverslag
Bij die O. mascula brengen de bracteeën mij in de war... ook de bladeren zijn zeer fors..er stonden zo maar twee planten waarvan de tweede amper in bloei stond, middenin 'normale' mannetjesorchissen. Het leek daar nog pril voorjaar met enkele gele sambucina's en Narcissus poeticus in bloei, dit over een groot oppervlakte naast een skipiste. voor de rest was daar weinig te beleven...
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...