Rhodos

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
ginus-bons

Rhodos

Bericht door ginus-bons »

Dag beste mensen, ik heb een vakantie geboekt op Rhodos van 10 tot en met 24 april, de natuur is daar ongeveer 3 weken verder dan normaal door de zachte winter. Kan iemand mij zeggen of dat voor Corfu ook het geval is? Misschien kan ik nog overboeken.

Met vriendelijke groet Ginus Bons
Gerrit

Re: Rhodos

Bericht door Gerrit »

ginus-bons schreef:Dag beste mensen, ik heb een vakantie geboekt op Rhodos van 10 tot en met 24 april, de natuur is daar ongeveer 3 weken verder dan normaal door de zachte winter. Kan iemand mij zeggen of dat voor Corfu ook het geval is? Misschien kan ik nog overboeken.

Met vriendelijke groet Ginus Bons
Ik zit met hetzelfde probleem. Ga naar Rhodos op 27 maart. Kan en wil niet omboeken. Als jij zou kunnen omboeken zou ik dat doen. Naar een gebied gaan waar meer bergen zijn dan Rhodos. Spili op Kreta ligt op bijna 1000 m, Sicilië heeft ook hooggelegen orchideeën sites. Corfu heeft een hoge berg op de noordkant, maar of daar orchideeën zijn???

Gerrit
Gerrit Eijkelenboom.
Jan Essink

Re: Rhodos

Bericht door Jan Essink »

In principe kan je ook op Rhodos tot eind aprili nog orchideeën vinden
zie hier allemaal door ons bezocht, waarbij 2009 redelijk koel was. De eerste 3 jaren met eigen auto en de laatste 2 met het vliegtuig.
bezocht van 10 maart t/m 02 april 2007
bezocht van 19 maart t/m 22 april 2008 (hierna overgestoken naar Turkije)
bezocht van 06 maart t/m 02 mei 2009
bezocht van 17 maart t/m 31 maart 2010
bezocht van 16 maart t/m 28 maart 2012

Ik denk dat het wel koeler gaat worden, de Griekse Pasen valt op 12 April valt en het kan voor die tijd vaak aardig koel kan zijn.
Jullie zullen naar boven moeten o.a. de Profitis Ilias op en ook op de Attaviros zijn leuke planten te vinden, ook de weg Laerma/Apollona moet nog goed zijn. Misschien kunnen jullie een feestje bouwen met Karel Kreutz die zit er de laatste 3 weken van April.

veel plezier daar en doe Giorgos Pastrikos de hartelijke groeten van ons.

Jan & Liesbeth
Plaats reactie