Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.
Moderator: Michiel Janssen
jeff dockx
Berichten: 52 Lid geworden op: za aug 11, 2007 6:49 pm
Locatie: Kamares
Contacteer:
Bericht
door jeff dockx » di aug 28, 2007 8:59 pm
De O Quadripunctata heeft blijkbaar gevlekken bladeren ; wel dan zit ik met een probleempje zie de foto's hier onder.
Heeft hier iemand een verklaring voor .
Goetjes
Jeff
Walter
Berichten: 492 Lid geworden op: di dec 26, 2006 4:38 pm
Locatie: Nieuwkerken-Waas
Contacteer:
Bericht
door Walter » wo aug 29, 2007 10:02 am
Volgens mij heeft deze soort geen gevlekte bladeren. Ik zal thuis nog eens kijken in de dikke boeken, maar volgens mij is dit een soort met ongevlekte bladeren.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !
J. Essink
Bericht
door J. Essink » wo aug 29, 2007 10:44 am
Ik heb dia's van ons bekeken en volgens mij heb ik een enkeling met gevlekt blad gevonden.
Waar is deze opname gemaakt. Land/Streek
Jan Essink
jeff dockx
Berichten: 52 Lid geworden op: za aug 11, 2007 6:49 pm
Locatie: Kamares
Contacteer:
Bericht
door jeff dockx » wo aug 29, 2007 5:59 pm
Jan
Deze opname is gemaakt op zuid Kreta in de buurt van Kamares
Jeff
F. Thys
Berichten: 355 Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm
Bericht
door F. Thys » wo aug 29, 2007 8:09 pm
Delforge zegt dat de bladeren zowel gevlekt als ongevlekt kunnen zijn. Ook Landwehr sprak hier reeds over. Ik citeer: 'ongevlekt of zwak gevlekt (tijdens de bloei verbleken de vlekken)'.