Vakantie tips

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Frans IJsselstijn
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 01, 2012 2:05 pm

Vakantie tips

Bericht door Frans IJsselstijn »

Hallo allemaal

Ik weet niet of ik deze vraag op de juiste plek in het forum stel, zo niet dan hoor ik het graag.
Afgelopen voorjaar ben ik met mijn vrouw naar het zuiden van België geweest om orchideeën en vlinders te zoeken.
Aankomende voorjaar (nog wel ver weg) in de week van 8 juni willen we graag naar Irreler Mühle in de Eifel Duitsland. Is er iemand die mij wat tips kan geven over de gebieden in de omgeving van Irreler Mühle.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Vriendelijke groeten
Frans IJsselstijn
Jan Essink
Berichten: 974
Lid geworden op: wo nov 05, 2008 9:40 pm
Locatie: Elp

Re: Vakantie tips

Bericht door Jan Essink »

Leden kunnen vindplaatsen opvragen bij het VPA Vindplaatsenarchief

Zet je vraag op het ledenforum dan krijg je het mailadres van Rien Schot.

groet,
Jan Essink
Frans IJsselstijn
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jul 01, 2012 2:05 pm

Re: Vakantie tips

Bericht door Frans IJsselstijn »

Hallo Jan

Bedankt voor je reactie.
Inloggen is geen probleem maar het ledenforum kan ik niet vinden

Vriendelijke groeten
Frans IJsselstijn
Gebruikersavatar
M.H. Schot
Berichten: 288
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Vakantie tips

Bericht door M.H. Schot »

Dag Frans,

van de Eifel hebben we wel wat in ons vindplaatsenarchief.
Belangrijker: ik zie dat je op de ledenlijst staat. Alleen heb ik je email adres niet. Als je me een email stuurt naar vpa@mhschot.nl stuur ik je wat vindplaatsgegevens op.
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Vakantie tips

Bericht door F. Thys »

Rien,

Wij zijn de laatste jaren meer dan eens in de Eifel geweest, maar hebben onze waarnemingen nog niet kunnen verwerken in een verslag voor het Vindplaatsenarchief. Omdat wij in de toekomst deze regio zeker ook nog zullen aandoen, interesseert het ons te weten wat er in verband met de Eifel in het VPA zit. Is het mogelijk hetgeen je aan Frans bezorgd hebt, ook aan ons te zenden? En doe er dan ineens het e-mailadres van Frans bij, dit om volgende reden. We veronderstellen dat het meeste wat over de Eifel in het VPA zit betrekking heeft op dat deel van deze regio dat ten noorden van Daun en Gerolstein ligt. Irrel en omgeving is het meest zuidelijke deel van de Eifel en wordt doorgaans minder bezocht door orchidofielen. Twee jaar geleden hebben wij met het oog op een tweedaags bezoek van deze regio voor onszelf eens een overzicht gemaakt van de potentiële orchideeëngebiedjes in een straal van 10-15 km rondom Irrel. We hebben er daar toen weinig van bezocht, ook al omdat vrij spoedig bleek dat we te laat waren (begin juli) voor deze regio. Als Frans WEO-lid is, willen wij hem gerust onze voorbereidende gegevens doorspelen.

Groetjes

De Belgische Frans
Gebruikersavatar
M.H. Schot
Berichten: 288
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Vakantie tips

Bericht door M.H. Schot »

Frans, zie email.
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 986
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: Vakantie tips

Bericht door Hans Dekker »

Hallo Fransen,

In mijn verslag over een reis naar Italië en Frankrijk in 2005 heb ik waarnemingen in Olk Mirbach opgenomen. Zitten in het VPA.

Groeten,

Hans
Gebruikersavatar
M.H. Schot
Berichten: 288
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 9:33 pm
Contacteer:

Re: Vakantie tips

Bericht door M.H. Schot »

Hans bedankt.

Vaak zie ik het in zo'n combinatie-geval over het hoofd. Dus bedankt voor je herinnering.
Dit maal had ik Olk al 'afgesplitst' en in het mapje Duitsland gestopt.
De Fransen hebben die gegevens ontvangen. Evenals jouw gegevens van 2004.
Plaats reactie