Over inloggen/aanmelding forum, gebruikersnamen en plaatsen van berichten/reacties

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Gesloten
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

Over inloggen/aanmelding forum, gebruikersnamen en plaatsen van berichten/reacties

Bericht door orchforummaster »

Beste orchideeënliefhebbers,

Welkom op het forum van de Werkgroep Europese Orchideeën (WEO). De WEO is een werkgroep van de KNNV. Het registreren als gebruiker (lid) van dit forum is gratis en maakt je niet lid van de WEO. Hoe je lid kunt worden van WEO staat uitgelegd op onze website: https://weo.knnv.nl/

Het forum van de WEO kent twee gedeeltes. Een openbaar forum voor bezoekers en geregistreerde gebruikers en daarnaast is er een besloten deel voor de leden van de WEO (werkgroepleden).

Om berichten te kunnen plaatsen op dit forum moet je ingelogd zijn. Als je nog geen gebruikersaccount hebt, kun je je registreren middels de knop "Registreer" rechtsboven op de site. Let op: per gebruiker is slechts één account toegestaan! Als forumbeheerder kan ik geen nieuwe accounts aanmaken dus dat moet je zelf doen. Na je registratie ontvang ik automatisch een melding en moet ik handmatig je account activeren en pas als je daarvan een e-mailnotificatie hebt ontvangen (controleer ook je spamfolder), kun je inloggen. Normaliter wordt je account binnen enkele dagen geactiveerd maar bij uitzondering kan het wat langer duren.

Om toegang te krijgen tot het besloten deel van het forum voor de werkgroepleden moet ik je handmatig toevoegen aan de lijst van werkgroepleden van de WEO. Dit gebeurt na controle van de ledenlijst en/of na overleg met de secretaris.

Inloggen - Wachtwoord vergeten
Als je je wachtwoord bent vergeten dan kun je dit aangeven middels de "Ik ben mijn wachtwoord vergeten" link op het inlogscherm. Mocht dat niet lukken, kan ik handmatig je wachtwoord herstellen maar dat duurt langer.

Gebruikersnamen
Wij verzoeken iedereen om normale gebruikersnamen te gebruiken. Gebruikersnamen die kwetsend en/of provocerend kunnen zijn, zullen worden geweigerd. Voor het wijzigen van je forumnaam moet je contact opnemen met mij want alleen ik kan de naam aanpassen.

Het schrijven van berichten/reacties
Om een bericht te schrijven, ga je naar het forumdeel waarin je je bericht wilt plaatsen en klik je op de knop "Nieuw onderwerp" die boven- en onderaan de lijst met onderwerpen staat. Vervolgens vul je het veld in voor het onderwerp en na het schrijven van je bericht klik je op "Verstuur". Je kunt ook een voorbeeld van je bericht bekijken voor het te versturen door op "Voorbeeld" te klikken. Vergeet niet daarna alsnog op "Verstuur" te klikken, anders wordt het bericht niet geplaatst. Een of meerdere bijlagen (foto's, pdf-bestanden e.d.) toevoegen kan door te klikken op het tabblad "Bijlagen" onder het berichtveld. Navigeer dan naar de folder op je computer middels de knop "Bestanden toevoegen" en dubbelklik op het bestand. Je ziet het dan verschijnen en eventueel kun je het ook gelijk weer verwijderen met de knop "Verwijder bestand".

Het reageren op een al geplaatst bericht of reactie gaat min of meer hetzelfde. Je opent het onderwerp door erop te klikken en dan klik je op de knop "Plaats reactie". Een nieuwe reactie wordt altijd als laatste in de lijst geplaatst, ook als je op het tweede bericht in een lijst wil reageren. Je kunt voor de duidelijkheid ook reageren op een reactie van een ander door te klikken op de knop met aanhalingstekens helemaal rechtsbovenin een berichtveld. Als je daar met de muispointer overheen beweegt verschijnt er een wit handje en de tekst "Reageer met citaat". Het bericht waarop je reageert, komt dan als citaat in je eigen bericht te staan zodat duidelijk is op welk bericht je reageert. Het is aanbevolen dit alleen te doen als het anders onduidelijk is op wiens bericht je reageert. Je eigen berichten kun je ook wijzigen door te klikken op de knop met het potlood ("Wijzig bericht") in hetzelfde rijtje als de citeerknop staat. Berichten van anderen kun je vanzelfsprekend niet wijzigen of verwijderen of wat dan ook. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je iets onherstelbaar kapot maakt (behalve je eigen berichten).

Vriendelijke groeten,

Michiel Janssen
Forumbeheerder WEO
Gesloten