2-3 maart vrijwilligersweekend WEO

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

2-3 maart vrijwilligersweekend WEO

Bericht door orchforummaster »

Beste leden,

vorig jaar heeft de WEO met enkele leden haar geadopteerde kalkgrasland beheerd. En met succes, in hetzelfde jaar nog is onze doelsoort met 9 bloeiende exemplaren aangetroffen. Voorgaande jaren waren dit er maar enkele of helemaal geen. De soort heeft duidelijk geprofiteerd van de verhoogde licht inval. Iets dat we op meer plekken hebben waargenomen de afgelopen jaren. Beheer, zij het kleinschalig heeft dus zeker zin. Gezien het feit dat we met hand- en mankracht werken kunnen we heel nauwkeurig beheer plegen.

Dit jaar (2013) is er wederom een vrijwilligersweekend. Op zaterdag 2 en zondag 3 maart zullen we wederom de handen uit de mouwen gaan steken. Ook werkt de WEO dit jaar voor het eerst samen met IVN Heuvelland o.l.v. Bert Verton.

Op het leden gedeelte is de flyer bijgevoegd met meer informatie.

M.v.gr. Mark
Gebruikersavatar
Henk de Groot
Berichten: 191
Lid geworden op: ma mar 15, 2010 9:51 pm

Re: 2-3 maart vrijwilligersweekend WEO

Bericht door Henk de Groot »

Beste Mark en Bert,

complimenten voor de fraaie flyer. Niet alleen qua vorm maar zeker ook qua inhoud.

Als ik al geen lid was had ik het zo geworden. Door de uitleg in de folder wordt je snel duidelijk hoe dit vrijwilligerswerk een wezenlijke bijdrage aan het behoud en herstel van natuur en specifiek bedreigde orchideeënsoorten kan leveren.

Ik kom graag de armen uit de mouwen steken. (Of bij het zelfde fraaie weer als afgelopen jaar met ontbloot bovenlijf)

Henk
Plaats reactie