Beste mensen,
Sinds dit jaar ben ik me wat gaan verdiepen in de orchideeën, en ben er zo achtergekomen dat het Vrouwenschoentje niet alleen in de Biebrza en omstreken voorkomt, maar ook 'gewoon' in Duitsland.
Dit weekend kom ik in de buurt van Duitsland, en heb het er dan graag voor over nog even door te rijden naar een vindplaats van het Vrouwenschoentje. Weet iemand een vindplaats van deze orchidee niet al te ver weg van Nederland? Op een oude verspreidingskaart was omgeving Holzminden het dichtstbij, maar die afstand red ik niet komend weekend. Ik weet niet in hoeverre de verspreidingskaart klopt, vandaar deze vraag.
Bij voorbaat dank,
Jelte
Vrouwenschoentje Duitsland
Moderator: Michiel Janssen
Re: Vrouwenschoentje Duitsland
Hallo Jelte,
gedetailleerde vindplaatsen worden alleen aan WEO- of SEMO-leden verstrekt.
Gezien je interesse is een lidmaatschap misschien geen verkeerd idee. Naast het delen van vindplaatsen (vaak pas nadat leden elkaar hebben leren kennen) kan een lid tevens deelnemen aan excursies ed.
De WEO en de SEMO biedt daarnaast een complete verzameling van kennis en ervaringen op allerlei aspecten.
gr. Mark
gedetailleerde vindplaatsen worden alleen aan WEO- of SEMO-leden verstrekt.
Gezien je interesse is een lidmaatschap misschien geen verkeerd idee. Naast het delen van vindplaatsen (vaak pas nadat leden elkaar hebben leren kennen) kan een lid tevens deelnemen aan excursies ed.
De WEO en de SEMO biedt daarnaast een complete verzameling van kennis en ervaringen op allerlei aspecten.
gr. Mark
Hoi Mark,
Bedankt voor je reactie. Ik doel niet op exacte vindplaatsen, maar meer op een plaatsnaam of een naam van een bos. Is dat wel toegestaan?
Groeten, Jelte
Bedankt voor je reactie. Ik doel niet op exacte vindplaatsen, maar meer op een plaatsnaam of een naam van een bos. Is dat wel toegestaan?
Groeten, Jelte
De bekendste vindplaats van vrouwenschoentje ligt in de omgeving van Holzminden en heet de Frauenschuhflache. Er staan borden bij het pad bij de ingang van het natuurgebied, dus erg geheim hoeven we hier niet over te doen. Als je googled heb je de route zo te pakken. Dat neem ik allemaal aan, want zelf ben ik hier nog niet geweest.
Toch is lid worden natuurlijk de beste optie!
Toch is lid worden natuurlijk de beste optie!
Groet,
Ton
Ton